طرز تهیه کباب کهتویه هرمزگانی خوشمزه و آبدار با گوشت گوسفندی

طرز تهیه کباب کهتویه

 

یکی از کباب های خوشمزه روستایی در هرمزگان است که به نام بستکی و یا کهتو می شناسند این کباب به قدری خوشمزه می باشد که ثبت جهانی شده است ولی اکثر ایرانی ها از این موضوع بی خبر هستند. این کباب از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می شود و بسیار خوشمزه و خوش طعم است و طعم آن به قدری خوب است که از راه دور و نزدیک برای خوردن این کباب به روستا می روند. در جنوب ایران برای اینکه بتوانند مطرح باشند نام کباب فروشی های خود را کباب کهتویه می گذارند اما فقط در این روستا است که این کباب تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب کهتویه خوشمزه و آبدار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشد.

مواد لازم 

گوشت گوسفندی۱ کیلوگرم
لیمو عمانی پودر شده۳ ق غذا خوری
پیاز۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب کهتویه

مرحله اول : آماده سازی گوشت

ابتدا گوشت گوسفندی را پاک کنید خوب بشورید و به قطعات کوچک مانند چنجه خرد کنید سپس گوشت های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید.

مرحله دوم : مرینت کردن کباب کهتویه

رنده را داخل کاسه گوشت گذاشته و پیازها پوست کنده را روی گوشت رنده می کنیم دقت کنید حتما روی گوشت رنده کنید سپس گوشت را با پیاز خوب هم می زنیم تا مخلوط شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و دوباره ماساژ دهید.

مرحله سوم : استراحت کباب کهتویه

زمانی که نمک را اضافه می کنیم باید حدود ۱۰ دقیقه مواد را خوب ماساژ دهیم سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بمدت ۲ ساعت بگذارید داخل یخچال استراحت کند (بهتر است برای تهیه کباب کهتویه از شب قبل این کباب را تهیه کنید).

مرحله چهارم : افزودن لیمو عمانی

۲ ساعت قبل از کباب کردن کهتویه روی آن پودر لیموعمانی بپاشید و خوب با دستان تمیز گوشت را ماساژ دهید و برای کباب شدن آماده کنید.

مرحله پنجم : کباب کردن

گوشت های مزه دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و داخل سیخ فرو می کنیم سپس روی منقل قرار داده و خوب کباب کنید در حین پخت کباب را خوب بچرخانید تا خوب پخته شود در انتها پخت کره را ذوب کرده روی کباب بریزید و به همراه پلو میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب کهتویه

  1. می توانید از گوشت گوساله نیز برای تهیه کباب کهتویه استفاده کنید.
  2. می توانید پیاز ها را خلال کنید و روی گوشت بریزید.
  3. پودر لیمو عمانی را می توانید از سوپر مارکت و عطاری ها تهیه کنید.
  4. اگر شما پودر لیمو عمانی در دسترس ندارید می توانید دانه های لیمو عمانی را در بیاورید و خرد کنید و با کمی آب مخلوط کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا کمی جا بیفتد و آب آن کم شود.
  5. منظور از ماساژ دادن مخلوط کردن نیست باید باید با کف دستان خود گوشت و پیاز را فشار دهید تا به اصطلاح آب بیندازد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه