طرز تهیه کباب تابه ای در فر مجلسی و لذیذ با سماق و سس گوجه فرنگی

دستور پخت کباب تابه ای در فر

طرز تهیه کباب تابه ای در فر

 

کباب تابه ای در فر یکی از روش های تهیه کباب در فر می باشد که شما می توانید برای مهمانی و مجالس خود خیلی راحت این روش را تست کنید تا عاشق طعم و مزه آن شوید، به دلخواه می توانید کمی زعفران اضافه کنید تا کباب تابه ای زعفرانی داشته باشید. در این روش دیگر نیازی به زیر و رو کردن مواد ندارید و اگر فر شما کانوکشن دارد خیلی سریع کباب تابه ای حاضر می شود زیرا زیر و روی کباب همزمان باهم پخته می شود. شما می توانید سس گوجه فرنگی را به دلخواه تهیه کنید و یا از گوجه سرخ شده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب تابه ای در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای در فر

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • زعفران ۱ ق چای خوری
  • سیر ۱ حبه
  • کره به مقدار لازم
  • سماق ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای در فر خوشمزه و آبدار برای مهمانی و مجالس

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید، شما می توانید به دلخواه آب پیاز را بگیرید ولی اگر دوست دارید کباب آبداری داشته باشید نیاز نیست این کار را بکنید. سیر را نیز رنده ریز بزنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید گوشت را به همراه ادویه ها و پیاز و سیر رنده شده و کمی زعفران داخل یک کاسه بریزید و مواد را خوب با دست ورز دهید. می توانید همه مواد را داخل غذاساز بریزید و میکس کنید که دیگر نیازی به ورز دادن نداشته باشد، مایه کباب تابه ای در فر حاضر است و به دلخواه می توانید در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و یا همان لحظه بپزید.

مرحله سوم: پخت کباب تابه ای در فر

در ادامه کف سینی فر را با کره چرب شده خوب کاور کنید. مایه کباب را داخل سینی پهن کنید و سماق روی کباب بپاشید و یا می توانید از قالب مستطیل یا گرد استفاده کنید و بعد برش بزنید و به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ با کانوکشن روشن بگذارید تا کباب پخته شود و اگر فر شما کانوکشن ندارد می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا روی مواد نیز طلایی شود. گوجه را داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید کمی رب را با کره تفت و ادویه بزنید و به همراه کباب سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای در فر خوشمزه و مجلسی

  1. بهتر گوشت شما مخلوط گوسفندی و گوساله باشد تا چربی کمتری داشته باشد وگرنه کباب بدون چربی بعد از پخت تیکه تیکه می شود و خشک شده.
  2. اگر گوشت شما فاقد چربی می توانید برای ۴۰۰ گرم گوشت از ۶۰ گرم کرده داخل مواد استفاده کنید.
  3. زمان پخت با توجه به ضخامت کباب شما ممکن است متفاوت باشد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه