طرز تهیه دسر زبرا ساده، شیک و مجلسی با پایه بیسکویت مرحله به مرحله

طرز تهیه دسر زبرا

 

یکی از انواع دسرها می باشد که بسیار زیبا و خوشمزه است و برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد این دسر خوشمزه به صورت قالبی می باشد و می توانید از انواع قالب ها برای تهیه این دسر استفاده کنید اما استفاده از نوع رینگی برای راحت خارج شدن آن بهتر است زیرا بافت بسیار نرمی دارد اما این دسر به دو صورت تهیه می شود می توانید با بیسکویت پودر شده یک لایه ایجاد کنید و یا می توانید به صورت زبرا ساده آن را تهیه کنید و با اسلایس میوه ها تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر زبرا با پایه بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۴ پیمانه
شکر۱۲ ق غذا خوری
آرد گندم۳ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
خامه۲ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
بیسکویت پتی پور۱.۵ بسته
کره۱۰۰ گرم
وانیلبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر زبرا با پایه بیسکویت

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

قبل از شروع کار بیسکویت پتی پور را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا داخل زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود سپس داخل یک کاسه ریخته و با ۱۰۰ گرم کره ذوب شده خوب مخلوط کنید حالا کف قالب ریخته و با دست یا پشت استکان خوب فشرده کنید از قالب گرد ۲۰ سانتی استفاده کنید سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا خنک و منسجم تر شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

قبل از شروع این مرحله پودر ژلاتین را روی ۱/۲ پیمانه آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود سپس بگذارید کنار تا خنک شود حالا در ادامه شیر و شکر و آرد گندم و نشاسته ذرت را داخل یک شیرجوش ریخته و خوب هم بزنید سپس روی حرارت بسیار کم قرار دهید تا کم کم مواد گرم و بجوش بیاد و به غلظت فرنی برسد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: افزودن خامه و کره

حالا وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید و ۲ ق از مواد را داخل کاسه ریخته و با خامه مخلوط کنید تا خامه خوب باز شود سپس کاسه را به کل مواد اضافه کنید این کار باعث می شود خامه خوب حل و یکدست شود سپس ژلاتین خنک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید حالا باید مواد دسر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر زبرا

در ادامه به یکی از کاسه ها پودر کاکائو را که با کمی آبجوش حل کردید اضافه کنید و هم بزنید تا کاکائو رنگ باز کند و قسمت دیگر سفید ساده بماند حالا قالب را از یخچال بیرون بیاورید و با کمک قاشق از مرکز قالب شروع به ریختن یک ق کاکائویی و روی قسمت کاکائو یک قاشق ساده بریزید و همین طور ادامه دهید تا لایه ها شکل و مواد تمام شود سپس قالب را برای ۶ الی ۷ ساعت داخل یخچال قرار دهید و داخل دیس برگردانید و روی دسر را با بیسکویت پودر شده بپوشانید تزئین کنید نوش جان.

طرز تهیه دسر زبرا

فوت و فن های دستور تهیه دسر زبرا

  1.  استفاده از قاشق برای ریختن مواد دسر باعث می شود لایه ها بسیار ریز و یکدست شود می توانید از ملاقه استفاده کنید ولی لایه ها به صورت درشت تر می شود.
  2. می توانید بیسکویت و کره مرحله اول را حذف کنید و دسر را به صورت ساده آماده کنید.
  3. قالب های رینگی یا کمربندی برای این نوع دسرها مناسب تر هستند زیرا راحت خارج می شوند.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه