طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی مجلسی با بیسکویت و پودر کاکائو

طرز تهیه دسر شکلاتی

 

یکی از انواع دسرها می باشد که بسیار خوشمزه است و می تواند گزینه بسیار خوبی برای مهمانی ها باشد، اگر طعم و مزه شکلات را دوست دارید این پست را دنبال کنید زیرا طعم و مزه خوبی دارد و برای عاشقان طعم شکلات بسیار مناسب است. شما می توانید در لیوان های تک نفره این دسر را تهیه کنید و یا به صورت قالبی و در انتها با پسته یا انواع ترافل ها آن را تزئین کنید. از شکلات تخته ای با کیفیت و برند معتبر برای تهیه دسر شکلاتی استفاده کنید تا در انتها دسر خوشمزه ای داشته باشید. امروز در پارسی دی دسر شکلاتی خانگی مجلسی با بیسکویت و پودر کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شکلات تخته ای۳۰۰ گرم
پودر شکر۲  ق غذا خوری
مغز گردو۱ پیمانه
بیسکویت خرد شده۵ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
کاکائو۲ ق غذا خوری
قهوه۱/۲ ق غذا خوری
شیر خشک قنادی یا آرد۱ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس

کره۲۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
ورقه ژلاتین۱ عدد
پودر شکر۴ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی با بیسکویت و پودر کاکائو

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا قبل از شروع کار نیاز به پودر شکر دارید که آن را می توانید اندازه کنید و بعد با کمک آسیاب پودر کنید دقت کنید حتما از پودر شکر استفاده کنید و جایگزین نکنید حالا کره به دمای محیط رسیده را داخل کاسه ریخته و با شکر مخلوط و با همزن برقی بزنید تا کره کمی کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله دوم: افزودن زرده

در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و به مواد اضافه کنید و بعد به ترتیب کاکائو و قهوه و شیرخشک قنادی را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود حالا شکلات تخته ای را خرد کنید سپس بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و یا در مایکروفر بگذارید تا ذوب شود.

مرحله سوم: تهیه مایه دسر

حالا شکلات ذوب شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید سپس در ادامه بیسکویت مد نظر که می توانید از پتی پور یا ساقه طلایی استفاده کنید را خرد کنید یعنی حالت پودری داشته باشد می توانید از غذاساز استفاده کنید و بعد بیسکویت خرد شده را به همراه گردوی خرد شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر شکلاتی

باید در انتها یک ترکیب سفت و غلیظی داشته باشید حالا ظرف مد نظر را چرب کنید و حالا مواد دسر را داخل ظرف ریخته و کنار بگذارید تا سس مخصوص روی دسر را آماده کنیم برای تهیه سس کره و زرده تخم مرغ را میزنیم تا مخلوط شود سپس ورقه ژلاتین را در آب جوش قرار دهید تا نرم شود سپس آب اضافی آن را دور بریزید و با شکر مخلوط کنید تا دانه های شکر حل شود و بعد ژلاتین را با کره و زرده اضافه کنید و هم بزنید حالا سس بدست آمده را روی دسر ریخته و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید سپس سرو کنید. نوش جان

فوت وف ن های دستور تهیه دسر شکلاتی خانگی مجلسی

  1. برای تزئین از پودر پسته و پودر بیسکویت می توانید استفاده کنید.
  2. به دلخواه از درصد دلخواه شکلات استفاده کنید و بسته به آن مقدار شکر را کم و زیاد کنید.
  3. سس را حذف کنید وگرنه دسر بسته نمی شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی مجلسی با بیسکویت و پودر کاکائو
5 (100%) 2 votes