طرز تهیه پودر پسته تقلبی با اسفناج راحت فوری برای شیرینی و کیک

طرز تهیه پودر پسته تقلبی

 

یکی از انواع روش های تهیه پسته پودر پسته ارزان قیمت می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید. این پودر پسته تقلبی با اسفناج و یا همان کیک اسفناج تهیه می شود که آن را پودر می کنید و در دمای محیط باید قرار دهید تا خشک شود. این پودر می توانید به راحتی در شیرینی ها و دسرهای شب عید و یا مهمونی ها تهیه کنید و مطمئن باشید طعم و مزه بسیار خوبی به آن می دهد و از سایر روش های تهیه پودر پسته تقلبی بسیار راحت است. پودر پسته تقلبی را می توانید زمانی که به پودر پسته دسترسی ندارید آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پودر پسته تقلبی با اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

اسفناج۱۷۰ گرم
شیر۸۰ گرم
روغن۱۴۰ گرم
پوست پرتقال رنده شده۱ ق چای خوری
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲۵۰ گرم
وانیل۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری

طرز تهیه پودر پسته تقلبی برای کیک و شیرینی

مرحله اول: میکس کردن مواد

ابتدا داخل غذاساز یا مخلوط کن اسفناج پاک شده را به همراه شیر و روغن مایع و رنده نارنجی رنگ پوست پرتقال را بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مایه یکدست سبز و خوش رنگی بدست بیاد. این مخلوط را کنار بگذارید و آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه مایه اسفناج تهیه شده مرحله قبل را به آن اضافه کنید. حالا باید مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاد. حالا مواد کیک را داخل یک قالب مستطیل بریزید.

مرحله سوم: پخت

در ادامه سه بار قالب را به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود. کیک را از قالب جدا کنید و برش بزنید و با دست شروع به خرد کردن کیک کنید.

مرحله چهارم: تهیه پودر پسته تقلبی

داخل یک ظرف دستمال قرار دهید و کیک پودر شده را روی آن بریزید و یک روز در دمای محیط قرار دهید و خوب مواد را زیر و رو کنید تا خوب خشک شوند. پودر پسته تقلبی ما آماده شده است می توانید آن را داخل ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پودر پسته تقلبی

  1. کیک تهیه شده و پودر شده باید یک روز در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود.
  2. می توانید در فر برقی یا توستر نیز تهیه کنید.
  3. این پودر پسته بسیار مقوی بوده و برای زمان های که به پودر پسته دسترسی ندارید گزینه بسیار خوبی است.
  4. قسمت سفید رنگ پرتقال را نریزید وگرنه تلخ می شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه

  • ناشناس ۲ سال پیش

    پودر پسته تقلبی؟؟؟!!!! حاجی این دیگه خیلی ستمه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      برای کسایی که در دسترس نیس گزینه مناسبیه

      پاسخ