طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد خوشمزه با پودر کاکائو بدون گلوتن

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

 

یکی از روش های تهیه کیک شکلاتی می باشد برای کسانی که به گلوتن موجود در آرد حساس هستند و یا به بیماری سلیاک (واکنش سیستم ایمنی بدن به گلوتن یا گلیادین و تنها راه درمان آن استفاده از رژیم بدونن گلوتن است) مبتلا هستند و نمی توانند گلوتن موجود در آرد را تحمل کنند. پس نباید خود را از خوردن انواع کیک و شیرینی و یا دسرها محروم کنند زیرا با کمی خلاقیت می توانید یک کیک شکلاتی بسیار خوشمزه تهیه کنید و می توان گفت هیچ چیز از رسپی اصلی با آرد کم ندارد و به راحتی تهیه می شود و شما به دلخواه می توانید آن را تزئین کنید. امروز در پارسی دی کیک شکلاتی بدون آرد با پودر کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۵ عدد
شکلات تخته ای۱۸۰ گرم
کره۲۴۰ گرم
پودر کاکائو۳/۴ پیمانه
پودر شکر۱ پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد با پودر کاکائو بدون گلوتن

مرحله اول: ذوب کردن کره

ابتدا کره را ذوب کنید برای ذوب کردن کره می توانید برای ذوب کردن کره از مایکروفر استفاده کنید برای این کار کره را داخل کاسه گذاشته و برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم: افزودن شکلات

شکلات را با چاقو ریز کنید تا بهتر ذوب شود سپس داخل کره داخل ریخته و تند تند هم بزنید تا شکلات ذوب شود خوب مواد را هم بزنید تا شکلات خوب آب شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک بدون آرد

در ادامه شکر را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات و دانه شکر ذوب شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با همزن برقی خوب مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها به خورد مواد بروند و در انتها پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شکلاتی بدون آرد

مایه کیک باید یکدست و غلیظ باشد که بافت خمیر بدون آرد خوب شود، قالب مورد نظر را آماده و چرب کنید شما می توانید از قالب میان تهی یا گرد ساده به قطر ۲۰ سانت استفاده کنید و بعد مایه کیک را داخل قالب ریخته و دو بار به سطح بکوبید سپس داخل فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ انتخاب کنید و بگذارید به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه کیک پخته و پف کند سپس در انتها روی کیک پودر کاکائو الک کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شکلاتی بدون آرد

  1. به خوبی مواد را هم بزنید تا در انتها کیک خوبی داشته باشید.
  2. زمان فر با توجه به فرها مختلف ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد پس حتما با خلال دندان بعد از گذشت ۴۰ دقیقه تست کنید.
  3. از شکلات مرغوب استفاده کنید شما می توانید از هر درصد که دوست دارید شکلات را تهیه کنید.
  4. پودر کاکائو مرغوب و تیره باعث رنگ خوب کیک شما می شود.
  5. می توانید به جای کره از روغن نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد خوشمزه با پودر کاکائو بدون گلوتن
5 (100%) 2 votes

  • دینا ۲ ماه پیش

    به نسبت شکلات چقدر باید تخم مرغ بریزیم ؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ ماه پیش

      5 عدد دیگ

      پاسخ