طرز تهیه تارت شکلاتی یخچالی ساده و خوشمزه با بیسکویت و خامه

دستور پخت تارت شکلاتی

تارت شکلاتی

 

تارت شکلاتی یکی از دسرهای خوشمره و محبوب می باشد که تشکیل شده از یک لایه خمیر و کراست آن که می توانید با انواع میوه ها و کراست پر کنید و برای تهیه تارت حتما از قالب تارت باید استفاده کنید و چه بهتر از قالب های کف جدا شونده استفاده کنید تا کار نهایی شما راحت از قالب بیرون دربیاد. تارت ها ریشه فرانسوی دارند و از خانواده پای هستند و به عنوان یک دسر جذاب از قرن پانزدهم میلادی در اروپا رایج شد اما خمیر تارت حدود ۱۵۵۰ تا ۱۳۵۰ کشف شد و بعدها به شکل امروز درآمده است شما می توانید با میوه های دلخواه آن را تزئین کنید. امروز در پارسی دی تارت شکلاتی یخچالی با بیسکویت و خامه بسیار خوشمزه را در یک دستور ساده برای شما آموزش خواهیم داد که برای کراست آن نیاز به تخم مرغ ندارید و به سرعت این دسر حاضر می شود همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت شکلاتی

  • بیسکویت پتی پور ۲ بسته
  • کره ۱۳۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه کراست تارت شکلاتی

  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • انواع مغزها به دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه تارت شکلاتی یخچالی با بیسکویت و خامه 

مرحله اول: تهیه خمیر تارت

بیسکویت پتی پور یا بیسکویت شکلاتی را نیز می توانید استفاده کنید با کمک آسیاب یا غذاساز پودر کنید و یا می توانید با گوشت کوب دستی پودر کنید. کره را در دمای محیط گذاشته تا کمی نرم شود سپس با کمک حرارت غیر مستیقم یا ماکروفر ذوب کنید و به بیسکویت پودر شده اضافه کنید و برای اینکه تارت شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشید پودر کاکائو را بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

از یک قالب تارت با سایز ۲۴ سانتی استفاده کنید و مواد خمیر را داخل قالب ریخته و کف و دیواره ها را خوب پرس کنید و قالب تارت را داخل یخچال گذاشته تا سفت و سرد شود (برای پرس کردن از گوشت کوب دستی استفاده کنید و خوب مواد را منسجم کنید).

مرحله سوم: تهیه کراست

شکلات را خرد کنید (می توانید از دو بسته شکلات با درصدهای مختلف استفاده کنید) شکلات خرد شده را بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید یا می توانید با حرارت غیر مستقیم بخار آب بن ماری کنید تا ذوب شود سپس شکلات ذوب شده را به خامه که از قبل به مدت ۳۰ ثانیه داغ کردید اضافه کنید و سریع هم بزنید (در این مرحله اگر تمایل دارید می توانید مغز مورد نظر را اضافه کنید).

مرحله چهارم: تهیه تارت شکلاتی

قالب تارت را از یخچال خارج کنید و کراست را داخل قالب ریخته و بمدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید سپس خارج کنید و میوه های دلخواه را به روی آن قرار دهید سپس بمدت ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود سپس برای سرو یک ربع قبل از یخچال خارج کنید تا کمی کراست نرم شود و برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تارت شکلاتی ساده 

  1. اگر قالب تارت یا کف جدا شونده ندارید می توانید کف قالب مورد نظر را نایلون کشیده و تارت که حاضر شد به کمک یک نفر دیگر به آرامی از قالب خارج کنید.
  2. قبل از سرو تارت شکلاتی آن را در دمای محیط قرار داده تا تمیز برش بخورد.
  3. اگر تمایل دارید میوه اضافه کنید حتما ۱۵ دقیقه بعد اضافه کنید تا کاملا به شکلات بچسبد چون اگر بیشتر بماند و بخواهید اضافه کنید شکلات سفت شده و دیگر میوه ها روی آن فیکس نمی شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه تارت شکلاتی یخچالی ساده و خوشمزه با بیسکویت و خامه
4.3 (86.67%) 6 votes