طرز تهیه دسر فیت و فان شکلاتی با بیسکویت پتی بور و موز شیک و مجلسی

دستور تهیه دسر فیت و فان شکلاتی

طرز تهیه دسر فیت و فان شکلاتی

 

دسر فیت و فان شکلاتی یکی از دسر های حاضر و آماده می باشد که در فروشگاه ها در طعم ها و مزه های مختلف موجود است و شما می توانید به راحتی برای مهمانی ها یک دسر جذاب و راحت تهیه کنید. این دسر خوشمزه در کمترین زمان پخته و آماده سرو می شود و شما می توانید به دلخواه آن را داخل لیوان های تک نفره یا داخل یک ظرف بزرگ ریخته و سرو کنید. دسر فیت و فان شکلاتی به صورت قالبی نمی باشد و همانند پودینگ ها و بعضی از دسر ها حالت مسنجمی ندارد و به همین دلیل می توانید با انواع بیسکویت و موز به صورت لایه ای این دسر را تهیه و آماده کنید. هر یک بسته دسر فیت و فان شکلاتی تقریبا برای ۴ الی ۵ نفر مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر فیت و فان شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر فیت و فان شکلاتی

  • پودر فیت فان ۱ بسته
  • شیر ۲ لیوان
  • گردو به مقدار لازم
  • موز ۲ عدد
  • بیسکویت پتی بور شکلاتی ۱ بسته
  • پودر قهوه یا کاکائو به مقدار لازم

طرز تهیه دسر فیت و فان شکلاتی شیک و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید بیسکویت را پودر کنید برای این کار بیسکویت را به همراه غذاساز یا ۱۲۳ خرد و پودر کنید و یا می توانید کمی دندان گیر باشد و پودری نشود و این کاملا به سلیقه شما بر می گردد. گردو را نیز خرد کنید. موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

مرحله دوم: پخت دسر فیت و فان شکلاتی

دسر را از بسته بندی خارج و داخل یک شیرجوش بریزید و شیر سرد را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد روی حرارت متوسط قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا کم کم به غلظت برسد و حباب های بزرگ بزند، حدود ۳ دقیقه برای پخت این دسر کافی می باشد.

مرحله سوم: تهیه دسر فیت و فان شکلاتی

ظرف مورد نظر یا لیوان های مورد نظر را بردارید و مقداری از دسر را داخل آن بریزید و بعد بیسکویت پودر شده و موز و گردو را بریزید و مجدد مابقی دسر را روی مواد ریخته و در یخچال قرار دهید و برای ۱ ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد و برای سرو روی مواد پودر کاکائو یا قهوه الک کنید و به دلخواه با پودر بیسکویت یا اسمارتیز تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر فیت و فان شکلاتی خوشمزه و شیک برای مهمانی

  1. می توانید از میوه دلخواه برای تهیه این دسر استفاده کنید.
  2. بهتر است موقع پخت مواد حرارت کم باشد تا کم کم به غلظت برسد.
  3. این دسر ماندگاری زیادی ندارد و شما می توانید برای ۱ الی ۲ روز در یخچال نگهداری کنید.
  4. برای مواد میانی می توانید از بیسکویت های مورد نظر یا مغز دلخواه استفاده کنید.
  5. این دسر در طعم های ساده نیز وجود دارد که روش پخت یکسانی دارد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه