طرز تهیه سوفله قهوه و شکلات ساده فرانسوی مخصوص و خوشمزه

سوفله قهوه

 

یه دسر یا پیش غذای سبک است که در قرن هجدهم میلادی در فرانسه کشف شد اولین کسی که سوفله را تهیه کرد ویسنت لا چاپل است که استاد آشپزی در فرانسه بوده است و در اویل قرن نوزدهم شخصی به نام ماری آنتوان سوفله را توسعه داد و با یک سری تغییرات به شکل امروزی حاصل شده است. سوفله ها با اضافه کردن مواد مختلف به سفیده تخم مرغ زده شده درست می شود، در مدل پیش غذا، گوشت و ماهی و قارچ و انواع سبزیحات استفاده می شود. دلیل این پف کردن سوفله هوای داخل مواد هست، پس نکته قضیه اینه که مواد رو فقط در حد مخلوط شدن با هم ترکیب کنید، زیاد هم نزنید که هوای داخلش گرفته نشود. امروز در پارسی دی سوفله قهوه و شکلات ساده فرانسوی مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشبد.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
کره۲ ق غذا خوری
شکر دانه ریز۳ ق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
پودر قهوه اسپرسو۱ ق چای خوری
شکلات ساده۸۰ گرم
آب۱ ق غذا خوری

طرز تهیه سوفله قهوه و شکلات فرانسوی مخصوص

مرحله اول : آماده سازی قالب سوفله

ابتدا لیوان هایی را که قرار است با آن سوفله را بپزیم با کمی کره چرب کنید و کمی پودر کاکائو داخل لیوان ریخته و لیوان را بچرخانید تا تمام لیوان را بگیرد سپس لیوان را سرو ته کنید تا پودرهای اضافی آن بریزید.

مرحله دوم : هم زدن زرده

داخل یک کاسه کره ذوب شده را به همراه شکلات آب شده بریزید (برای ذوب کردن شکلات می توانید آن را بن ماری کنید و یا ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا آب شود) و پودر اسپرسو را به همراه آب اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط شود سپس نشاسته ذرت و ۱ ق غذا خوری شکر را هم زده و به مواد فوق اضافه کنید (زیاد هم نزنید در حد مخلوط شدن کافی می باشد).

مرحله سوم : هم زدن سفیده

سفیده تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کف کند سپس به آن ۲ ق غذا خوری شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد.

مرحله چهارم : تهیه مایع سوفله قهوه

سفیده تخم مرغ را با قاشق به آرامی به مواد قهوه (مرحله اول ) اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس مایع سوفله را داخل ظرف که از قبل چرب کردید بریزید سعی کنید حداقل ۲/۳ ظرف را پر کنید.

مرحله پنجم : پخت سوفله قهوه

روی ظرف را با چاقو صاف کنید سپس برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان سوفله قهوه را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پف کند و از ظرف بیرون بیاد. سوفله قهوه ما حاضر است آن را با همان ظرف پخت سرو کنید و به دلخواه روی آن پودر کاکائو یا نارگیل بپاشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سوفله قهوه و شکلات ساده

  1. برای اینکه سفیده شما خوب فرم بگیرد می توانید ۱/۴ ق چای خوری پودر تاتار اضافه کنید.
  2. موقع جداسازی زرده و سفیده اصلا نباید ذره ای زرده داخل سفیده باشد وگرنه فرم نمی گیرد.
  3. سعی کنید تمام مواد را ۱ ساعت قبل در محیط قرار دهید تا هم دما شوند.
  4. اگر از شکر دانه درشت استفاده می کنید حتما آن را آسیاب کنید.
  5. به ترکیب شکر و نشاسته ذرت آیسینگ می گویند.
  6. سوفله قهوه بیشتر در قالب رمکین تهیه می شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه