طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت با ژلاتین و پودر کاکائو خوشمزه و شیک

پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت

 

پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت یکی از دسر های خوشمزه و شیک می باشد که شما می توانید در قالب یا به صورت تک نفره تهیه کنید. اما ترکیب پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت را بیشتر در لیوان یا کاسه تک نفره سرو می کنید و لایه به لایه بیسکویت پودر شده و گردو یا موز قرار دهید و یک دسر فوق العاده سرو کنید. این دسر از ترکیب پودر کاکائو و شیر و ژلاتین تهیه می شود که ژلاتین باعث می شود بافت پاناکوتا به صورت قالبی باشد و مانند ژله سفت شود. شما می توانید مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید و از انواع بیسکویت ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت

شیر۲.۵ پیمانه
ژلاتین۳  ق غذا خوری
پودر کاکائو۱/۲ پیمانه
شکلات تخته ای۲۰ گرم
خامه صبحانه۱/۳ پیمانه
شکر۱ پیمانه
بیسکویت پتی بور۱ بسته
موز و گردوبه دلخواه

 

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت با ژلاتین و پودر کاکائو

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابلتدا باید ۱/۲ از شیر را با ژلاتین مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا بن ماری شود و ذرات ژلاتین ذوب شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در اددامه  ۲ لیوان از شیر را به همراه پودر کاکائو و شکر و شکلات تخته ای ترکیب کنید و داخل یک قابلمه بریزید و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا شکر و شکلات تخته ای آب شود و مواد کم کم غلیظ شود و شیر اصلا نباید بجوشد و بعد ژلاتین را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه پاناکوتا شکلاتی

در ادامه باید قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی از داغی بیفتد و بعد خامه را داخل یک کاسه ریخته و با چنگال بزنید تا یکدست و رقیق شود و بعد به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید قالب های مورد نظر را انتخاب کنید. بیسکویت را در اندازه دلخواه با کمک گوشتکوب دستی بکوبید تا کمی پودری شود.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت

در ادامه نیمی از لیوان یا قالب چرب شده را پر کنید و در یخچال قرار دهید تا کمی نیم بند شود و لایه وسط را با بیسکویت و موز و گردو پر کنید و مابقی مواد را بریزید و قالب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. به همین راحتی نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت و موز و گردو

  1. افزودن موز و گردو دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  2. می توانید مقدار زلاتین را کم تر بریزید تا مواد کمی شل تر باشند.
  3. می توانید از ترکیب شکلات تلخ استفاده کنید تا مزه ها بالانس شوند.
  4. می توانید روی دسر را با بیسکویت پودر شده و میوه دلخواه تزیین کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی با بیسکویت با ژلاتین و پودر کاکائو خوشمزه و شیک
5 (100%) 1 votes