طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی با پف زیاد و پودر کاکائو و راحت با فر و بدون فر

دستور پخت کیک شیر داغ شکلاتی

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

 

کیک شیر داغ شکلاتی یکی از کیک های بسیار پر طرفدار می باشد که پف بسیار خوبی دارد و بافت بسیار نرم و پنبه ای که باعث می شود یک کیک عصرانه خوشمزه و ساده را تشکیل دهد. شما می توانید این کیک خوشمزه را داخل فر یا قابلمه پخت کنید و برای تزیین و سرو از انواع سس های شکلاتی و کاراملی استفاده کنید. کیک شیر داغ شکلاتی طعم بی نظیری دارد و هرچقدر پودر کاکائو شما مرغوب تر باشد رنگ کیک شما تیره تر می شود و در نتیجه یک کیک کاکائوی با طعم و بافت عالی خواهید داشت. کیک شیر داغ شکلاتی مخصوص کسانی است که طعم و مزه کیک های شکلاتی را دوست دارند. امروز در پارسی دی طرز تهیه پکیک شیر داغ شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر دانه ریز ۱۰۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۵۰ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • آرد سفید ۹۳ گرم یا ۳/۴ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲۵ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • جوش شیرین ۱/۴  ق چای خوری
  • شیر ۱۲۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • کره سرد به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید و با کمک ترازو یا پیمانه مخصوص شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید و کنار قرار دهید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو و جوش شیرین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید کره را داخل یک شیر جوش بریزید و شیر را اضافه کنید و بگذارید تا کره ذوب شود. شکر و تخم مرغ و وانیل را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و این زمان به قدرت همزن برقی شما بستگی دارد و ۳ الی ۴ دقیقه طول می کشد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید روغن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد مواد خشک ترکیب شده در مرحله اول را به مواد اضافه کنید و به صورت دورانی با لیسک هم بزنید تا خوب مخلوط شودو و بعد کره و شیر را که همان طور که داغ است به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. دفت کنید بیش از اندازه هم نزنید تا بافت کیک ریز و یکدست در بیاید.

مرحله چهارم: پخت کیک شیر داغ شکلاتی

حالا باید مایه کیک تهیه شده را در قالب چرب شده یا قابلمه داغ شده بریزید و کره سرد را داخل قیف بریزید و به صورت یک خط باریک در جهت طول قالب بریزید و در انتها قالب را در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید داخل قابلمه با درب بسته به مدت ۵۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود و در انتها با سس شکلاتی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شیر داغ شکلاتی با پف زیاد با فر و در قابلمه

  1. برای فر های برقی باید دما را روی ۱۶۰ درجه قرار دهید و فن را روشن کنید و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود.
  2. برای نتیجه بهتر از ترازو استفاده کنید.
  3. افزودن جوش شیرین باعث پف خوب کیک می شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه