طرز تهیه شکلات قالبی خانگی ساده و آسان با پودر کاکائو و بیسکویت

طرز تهیه شکلات قالبی

 

یکی از شکلات های خانگی و خوشمزه و بسیار ساده و آسان است. شکلات قالبی را می توانید در انواع قالب های سیلیکونی در رنگ های مختلف با اسانس و طعم های گوناگون تهیه کنید. اما شکلات قالبی را می توانید برای پذیرایی عید نوروز و یا تولد و در روز های خاص مثل ولنتاین در کنار دیگر کادو های خود قرار دهید. شکلات قالبی در خانه کار بسیار راحتی است کافی است شما با کمی صبر و خلاقیت شکلات خانگی خوشمزه ای را داشته باشید. اما قبل از شروع کار باید یک قالب سیلیکونی و یا پلی کربنات استفاده کنید و می توانید از مغزهای مختلف نیز استفاده کنید. برای سرو در هنگام پذیرایی می توانید از کسپول های مناسب با سایز شکلات خود استفاده کنید و یا در کنار کادو های تولد قرار دهید. برای تزئین می توانید به صورت ساده آن ها را داشته باشید یا از شکلات رنگی آب شده استفاده کنید و یا از اکلیل یا ترافل های رنگی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات قالبی ساده با شکلات تخته ای و بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شکلات تخته ای تلخ۱ بسته
شکلات شیری۱ بسته
شکلات کاراملی۱ بسته
بیسکویت پتی پور۱.۵ بسته
شیر۱ پیمانه
شکر۱ ق چای خوری
پودر کاکائو۱.۵ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
کره۵۰ گرم
شکلات شیری اضافه۵۰ گرم

طرز تهیه شکلات قالبی خانگی با شکلات تخته ای و قالب سیلیکونی

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات تخته ای

ابتدا هر کدوم از شکلات تخته ای گفته شده را جداگانه داخل کاسه ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ذوب شود. شما می توانید از شکلات رنگی با مزه های مختلف با توجه به مناسبت های خود استفاده کنید. می توانید برای بن ماری کردن از مایکروفر استفاده کنید. باید به مدت ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن شکلات به قالب سیلکونی

قالب مودر نظر را آماده کنید اصلا نیازی به چرب کردن ندارد و به راحتی می توانید در انتها شکلات را خارج کنید. شکلات بن ماری شده را داخل قالب ریخته به طوری که دیوارهای قالب را خوب کاور کنید. حالا قالب را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی با شیر و بیسکویت

کره را ذوب کنید و به شیر و شکر و کاکائو را اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا ۵۰ گرم شکلات تخته ای شیری را که از قبل بن ماری کردید اضافه کنید. بیسکویت دلخواه خود را پودر کنید و به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. باید خمیری یکدست بدست بیاد.

مرحله چهارم: تهیه شکلات قالبی با شیر و پودر کاکائو

در ادامه مواد میانی تهیه شده را داخل قالب کاور شده با شکلات ریخته و خوب سطح آن را صافه کنید. قالب را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید. حالا با یک فشار ساده شکلات ها را از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید و با نوشیدنی گرم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شکلات قالبی در خانه با شیر و شکر

  1. به دلخواه می توانید مواد میانی را تغییر دهید.
  2. از قالب های مختلف می توانید استفاده کنید.
  3. شکلات قالبی را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه