طرز تهیه حلوا دو رنگ مجلسی و آسان با پودر قند و پودر کاکائو

طرز تهیه حلوا دو رنگ

 

یکی دیگر از حلواهای ایرانی سنتی می باشد که در دو طعم و رنگ تهیه می شود و به صورت باقلوا و به صورت لوزی برش میخورد و بسیار مجلسی و خوشمزه می باشد و می توانید برای مراسمات مذهبی خود این حلوای خوشمزه را تهیه کنید در تهیه این حلوا از پودر قند بجای شکر استفاده شده است زیرا باید بافتی نرم و لطیف داشته باشد و شکر مناسب تهیه این حلوا نیست شما می توانید بعد از افزودن پودر قند آن را بچشید و میزان آن را بنا به ذائقه خود تغییر دهید. این حلوا گزینه خوبی برای یک عصرانه خوشمزه و نذری های خود می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا دو رنگ با پودر قند و پودر کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد شیرینی پزی۲ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
کره۲۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
پودر هلبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا دو رنگ با پودر قند و پودر کاکائو

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را باید تفت دهید برای این کار آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهید وقتی بوی خوش آرد بلند شد و ۳۰ دقیقه تمام شد آرد را از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: افزودن کره

آرد تفت خورده را مجدد الک کنید و کره را داخل یک شیرجوش ریخته و یا در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود آرد را مجدد به تابه برگردانید و کره مذاب شده را به آن اضافه کنید دقت کنید کره را کم کم به آرد اضافه کنید تا به خورد آن برود باید یک خمیر نرم لطیف بدست بیاد که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.

مرحله سوم: افزودن پودر قند

تابه را از روی حرارت بردارید و پودر قند را اضافه کنید و در این مرحله میزان شیرینی آن را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید و هم بزنید تا پودر قند به خورد مواد برود سپس حلوا را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا دو رنگ

در ادامه به یک قسمت پودر هل و به قسمت دیگر پودر کاکائو و کمی کره اضافه کنید سپس با دست خوب ورز دهید تا به خورد حلوا برود حالا کف ظرف پیرکس را نایلون انداخته و رنگ ساده حلوا را بریزید و با پشت قاشق خوب صاف کنید سپس برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد در ادامه خارج کنید و رنگ کاکائویی را نیز اضافه کنید و با پشت قاشق خوب پهن کنید سپس حلوا را برای ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس از قالب خارج کنید و صبر کنید به دمای محیط برسد سپس با چاقو به صورت لوزی برش بزنید و تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا دو رنگ

  1. می توانید مواد را به صورت لایه ای داخل قالب سیلیکونی بریزید و به صورت قالبی این حلوا را تهیه کنید.
  2. حتما اجازه دهید در دمای محیط بماند سپس برش بزنید تا برش های تمیز و یکدست داشته باشید.
  3. در ظرف دربسته تا ۱ ماه در یخچال قابل نگهداری می باشد.
  4. یک ساعت قبل از سرو بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

همچنین ببینید  

از
16
دیدگاه