طرز تهیه دسر موز شکلاتی چوبی ساده و خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه موز شکلاتی

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه می باشد که به راحتی می توانید تهیه کنید شما به دلخواه می توانید از هر رنگ از شکلات رنگی و مزه دار استفاده کنید و موز ها را با آنها روکش کنید. اگر از خوردن موز خسته شدید یا موز های مانده و کم کم سیاه شده در یخچال دارید این روش را برای تهیه این دسر استفاده کنید حتی می توانید از چند ساعت قبل برای مهمانی تهیه کنید و با انواع مغزیجات و ترافل ها آن را تزئین کنید. حتی شما می توانید ایده این دسر موز شکلاتی را در منو فینگرفود خود داشته باشید و با تزئین های خاص خود آن را برای مشتری ها آماده کنید شما می توانید با خوردن این موزهای شکلاتی هم از فواید شکلات و هم موز بهرمند شوید. فواید موز عبارت است از افزایش انرژی، بهبود سلامت چشم، بهبود استخوان ها، بالا رفتن ایمنی بدن و هزازان خواص خوب دیگر. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر موز شکلاتی چوبی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز۴ عدد
شکلات شیر یا کاکائویی۱ بسته
ترافل و مغزیجات مختلفبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر موز شکلاتی چوبی

مرحله اول: آماده سازی موز

ابتدا موز ها را پوست گرفته و با چاقو از وسط به دو نیم کنید سپس داخل هر موز یک چوب بستنی (می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید) فرو کنید و موز ها را روی یک سینی که از قبل کاغذ روغنی انداختید به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم: آماده سازی شکلات

شکلات تخته ای مورد نظر را با چاقو خرد کنید تا راحت ذوب شود سپس به شکل بن ماری آن را ذوب کنید یعنی کاسه حاوی شکلات را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و خوب روی حرارت هم بزنید تا کاملا یکدست و همه شکلات ها ذوب شوند یا می توانید برای ذوب کردن شکلات از مایکروفر یا سولاردم استفاده کنید بدین صورت که با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت ۱ دقیقه زمان دهید و بسته به حجم شکلات زمان را بیشتر کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: آماده سازی مغزیحات

چون موزها سرد هستند و شکلات داغ سریع خودش را می گیرد پس ترافل ها را داخل یک کاسه بریزید تا آماده باشد شما مغز گردو یا پسته یا بادام را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید و شکلات چیپسی را نیز در ظرف های جداگانه بریزید.

مرحله چهارم: تهیه موز شکلاتی

حالا موز های یخ زده را از فریزر خارج کنید و چوب آن را بگیرید حالا با کمک یک ملاقه شکلات ذوب شده را روی موزها بریزید و همزمان موز را چرخانده تا همه جای موز شکلاتی شود چون به سرعت خودش را می گیرد باید سرعت عمل داشته و سریع در مغزیجات و ترافل بزنید سپس موز شکلاتی شده را مجدد به سینی برگردانید تا شکلات خودش را بگیرید به همین راحتی شما دسر موز شکلاتی تهیه کردید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه موز شکلاتی چوبی

  1. اگر می خواهید موزها را همان موقع سرو کنید نیازی به یخچال گذاشتن نیست اما اگر برای چند ساعت دیگر می خواهید باید در یخجال بگذارید و ۱۵ دقیقه قبل از سرو از یخچال خارج تا شکلات نرم شود.
  2. در مرحله بن ماری کردن اصلا نباید قطره ای آب وارد شکلات شود.
  3. می توانید کمی شکلات رنگی ذوب کرده و داخل قیف بریزید و روی موزها را تزئین کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه