طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی ساده و مجلسی با پف عالی و پودر کاکائو

طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی

 

یکی از کیک های بسیار ساده و خوشمزه که می توانید در فصل پاییز همزمان با رسیدن پرتقال تازه می توانید این کیک جذاب و خوشمزه را تهیه کنید. دقت کنید برای تهیه کیک های که قرار است از آبمیوه تازه استفاده  کنید حتما خودتان در منزل آب میوه را بگیرید و اصلا نباید از آبمیوه های شرکتی استفاده کنید زیرا آن ها دارای شکر هستند و برای تهیه کیک ها مناسب نیستند. شما می توانید این کیک را در هر قالبی که دوست دارید تهیه کنید. اگر می خواهید کیک شکلاتی پرتقالی را در فر های برقی یا توستر تهیه کنید باید دما را ۲۰ درجه تنظیم کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
رنده قسمت نارنجی پوست پرتقال۱ ق غذا خوری
آب پرتقال تازه۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آرد سفید۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
بیکنیگ پودر۱.۵ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقال با گاناش شکلاتی پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس چند عدد پرتقال را از وسط به دو نیم کنید و آب پرتقال را بگیرید و از صافی رد کنید تا بدون پالب باشد. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ هم دمای محیط را به همراه شکر و رنده پوست پرتقال با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه آب پرتقال صاف شده را به همراه روغن مایع بزنید تا مخلوط شود. باید در حد یکدست شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود. حالا قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و ۲/۳ آن را داخل قالب بریزید. مابقی مایه کیک را داخل یک کاسه بریزید و پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری آب پرتقال اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شکلاتی و پرتقالی

حالا مخلوط کاکائویی را روی کیک ساده بریزید و با سیخ چوبی کمی مواد را مخلوط کنید. حالا قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته و طلایی شود. در انتها چند دقیقه گریل را روشن کنید. تا سطح روی کیک نیز طلایی شود. بعد از خنک شدن از قالب جدا کنید و با سس پرتقالی یا گاناش شکلاتی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شکلاتی پرتقالی با پودر کاکائو

  1. برای سس پرتقالی کافی ۱/۲ پیمانه آب پرتقال را با نشاسته ذرت و کمی شکر مخلوط کنید و روی حرار قرار دهید تا غلیظ شود.
  2. بسته به ترشی و شیرینی پرتقال ها می توانید مقدار شکر را کم و زیاد کنید.
  3. در رنده پوست پرتقال قسمت سفید رنگ را اصلا نباید رنده کنید زیرا باعث تلخی کیک می شود.
  4. اگر تخم مرغ های شما ریز بود باید از ۴ تخم مرغ استفاده کنید.
  5. اگر رنده پوست پرتقال را دوست ندارید از کمی اسانس پرتقال استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه