طرز تهیه دسر لوتوس شیک و مجلسی با بیسکویت پودر شده و خامه

طرز تهیه دسر لوتوس

 

یکی از خوشمزه ترین و ناب ترین دسرها می باشد که به راحتی با کرم لوتوس تهیه می شود. این شیرینی در عین ساده بودن بسیار خوش طعم است و به صورت توپک تهیه می شود. با اضافه کردن بیسکویت به این توپک طعم و مزه فوق العاده ای به خود می گیرد. کرم لوتوس به صورت آماده در فروشگاه موجود می باشد و می توانید تهیه کنید. اما اگر لوتوس را پیدا نکردید می توانید از کره بادام زمینی نیز استفاده کنید. کرم لوتوس برای کشور بلژیک می باشد و در بسته بندی های آماده موجود است. طعم و مزه کره لوتوس بسیار جذاب است که شما را مجذوب خود می کند. در این توپک را با شیرخشک تهیه می شود که بهترین برند برای آن نیدو است ولی اگر در دسترس ندارید می توانید از شیر خشک قنادی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر لوتوس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پودر بیسکویت لوتوس۱ پیمانه
پودر شیر خشک۱ پیمانه
آرد سمولینا۱ پیمانه
کرم یا کره لوتوسبه مقدار لازم
خامه صبحانه۲ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر لوتوس خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

۱ بسته بیسکویت لوتوس را تهیه کنید و داخل غذاساز یا مخلوط کن پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بزنید تا پودر شود. می توانید از بیسکویت پتی پور نیز استفاده کنید ولی طعم این دسر با بیسکویت لوتوس فوق العاده می شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد سمولینا

در ادامه آرد سمولینا یا سمید را داخل یک تابه الک کنید و با حرارت خیلی کم به مدت ۵ دقیقه مواد را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه شیر خشک دلخواه خود را به آرد اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. باید مرتب مواد را هم بزنید وگرنه خیلی زودد می سوزد.

مرحله سوم: افزودن کرم و خامه

حالا آرد و شیر خشک را داخل یک کاسه الک کنید و صبر کنید کمی خنک شود. حالا بیسکویت پودر شده و خامه صبحانه و کمی کره لوتوس را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدستی بدست بیاد. کرم لوتوس را کم کم اضافه کنید تا مواد خمیری شکل شود.

مرحله چهارم: تهیه توپک لوتوس

در ادامه دست های خود را کمی چرب کنید و از مواد به اندازه گلوله های کوچک بردارید و در دست آن را گرد کنید. حالا توپک ها را در سینی چیده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. موقع سرو کمی سس لوتوس را روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر لوتوس با خامه

  1. می توانید برای خوشمزه تر شدن توپک ها موقع سرو در شکلات بن ماری شده بغلطانید.
  2. توپک لوتوس را می توانید همراه با چای یا قهوه سرو کنید.
  3. می توانید بجای خامه از شیر عسلی استفاده کنید.
  4. اگر از بیسکویت پتی پور استفاده می کنید به دلخواه می توانید از هر طعم و مزه آن استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه