طرز تهیه تارت لبو ساده و آسان با خمیر فیلو و پنیر پارمزان مرحله به مرحله

طرز تهیه تارت لبو

 

یکی از تارت های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی با خمیر فیلو تهیه کنید. این تارت خیلی سریع آماده می شود و زمانی برای آماده سازی لازم ندارد. تارت لبو یک پیشنهاد ویژه برای شب های بلند زمستان و پاییز است. برای تهیه این تارت از خمیر فیلو یا خمیر هزارلا نیز می توانید استفاده کنید. تارت ها از خانواده پای ها هستند. لبو یک دارویی گیاهی می باشد که به عنوان رنگ خوراکی هم مورد استفاده قرار می گیرد. لبو سرشار از فولات و منگنز است و برای درمان افسردگی و فشار خون بالا بسیار مفید است. این تارت با دیگر تارت ها بسیار متفاوت بوده زیرا طعم و ظاهر آن نیز بسیار متفاوت است و اصلا طعم شیرینی ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت لبو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لبو۴ عدد متوسط
تخم‌ مرغ۱ عدد
خمیر فیلو۴ ورق
پنیر خامه‌ ای۶۰ گرم
سیاه‌ دانه۱ ق چای خوری
پنیر پارمزان۵۰ گرم
کره ذوب شده۲ ق سوپ خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
روغن زیتون۱ ق چای خوری

طرز تهیه تارت لبو با خمیر فیلو

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. لبو ها را بشورید و به صورت نگینی خرد کنید. در یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه پنیر خامه ای با همزن دستی مخلوط کنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. بعد از اینکه کاملا مخلوط شدند، لبو های خرد شده را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید. سپس سیاه دانه را به همراه نیمی از پنیر پارمزان به مواد اضافه کنید. و مواد را با هم مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن مواد در این مرحله نوبت اضافه کردن نمک و فلفل سیاه است.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر فیلو

قالب ها مورد نظر را با کره چرب کنید و کنار بگذارید. می توانید از کاسه‌های سرامیکی مخصوص فر یا قالب مافین تک‌ نفره استفاده کنید. کره را در تابه مناسب با حرارت ملایم ذوب کنید. برس مخصوص آشپزی را به کره  آغشته کنید و سپس هر ورقه از خمیر فیلو را با برس آغشته به کره چرب کنید. سپس خمیر را به صورت دو لایه کنید. برای این کار هر لایه را از وسط به روی خودش برگردانید. دوباره پشت و روی هر خمیر را کره بمالید. هر ورقه از خمیر را داخل یک قالب بزارید و وسط آن را با دست فشار دهید تا داخل قالب فیکس شود و شکل کاسه را بگیرد.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد

بعد از آماده کردن خمیر و شکل دادن به آن ها در ظرف، مواد میانی از قبل آماده شده را روی خمیر بریزید. سپس بقیه پنیر پارمزان را روی مواد بریزید. بعد از انجام این کار قالب ها را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. بعد از اتمام زمان پخت تارت ها آماده شدند و از فر خارج کنید. سپس مقداری سیاه دانه و تره خرد شده و روغن زیتون روی مواد تارت بریزید. تارت ها آماده است در ظرف مناسب قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه  تارت لبو ساده مرحله به مرحله

  1. می توانید خمیر تارت را در خانه تهیه کنید.
  2. می توانید مواد را در غذاساز بریزید و له کنید.
  3. به جای پنیر خامه ای می توانید از خامه صبحانه استفاده کنید.
  4. برای زیبایی بیشتر تارت می توانید لبو ها را ورقه ای برش دهید و به شکل گل در بیاورید.
  5. برای فرهای برقی زمان را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه