طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی و پنیر پارمزان خوشمزه و آسان

طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

 

یکی از روش های تهیه ماکارونی می باشد، ماکارونی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که همه آن را دوست دارند به خصوص بچه ها عاشق ماکارونی هستند شما می توانید به روش ایرانی ماکارونی را طعم بگذارید و یا آن را آبکش کنید و با گوشت قلقلی سرو کنید در هر دو روش خوشمزه می باشد شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان مواد و ادویه را کم و زیاد کنید. سعی کردیم دستور این غذا را با کمی تغییرات برای شما آماده کنیم تا تکراری نباشد. امروز در پارسی دی ماکارونی با گوشت قلقلی و پنیر پارمزان را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماکارونی فرمی۱ بسته
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۱ پیمانه
ریحانچند برگ
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی و پنیر 

مرحله اول: تهیه گوشت قلقلی

یکی از پیازها را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید و داخل کاسه ریخته و به آن گوشت و تخم مرغ و ادویه و نمک را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا مسنجم شوند بهتر است برای انسجام بیشتر ۲۰ دقیقه داخل یخجال قرار دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن گوشت قلقلی

از مواد گوشتی به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید و داخل آرد سوخاری خوب بغلطانید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: تهیه مایه ماکارونی

پیاز دیگر دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس ۱/۲ پیمانه آب بریزید تا رنگ رب باز شود.

مرحله چهارم: افزودن ریحان و پنیر

در ادامه که سس کم کم شروع به غلیظ شدن کرد گوشت قلقلی سرخ شده را داخل سس قرار دهید و ریحان را ساطوری درشت یا ریز خرد کنید و به سس اضافه کنید در انتها کمی نمک به سس بزنید و سس غلیظ شده را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

داخل یک قابلمه آب و نمک و روغن و زردچوبه ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس ماکارونی را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کرده و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ بگذارید و مایه ماکارونی بدست آماده را با ماکارونی داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس دمکنی روی در قابلمه قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه دم بگذارید و در انتها و موقع سرو روی ماکارونی پنیر پارمسان بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی با گوشت قلقلی

  1. افزودن ریجان و پنیر اختیاری می باشد.
  2. می توانید به دلخواه کمی سیر رنده شده اضافه کنید.
  3. می توایند برای خوش رنگ شدن مایه ماکارونی از گوجه پوره شده نیز استفاده کنید.
  4. اگر از طعم و مزه دارچین خوشتان می آید می توانید کمی اضافه کنید.
  5. شما به دلخواه از هر نوع ماکارونی فرمی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه

  • اکبر ۱ سال پیش

    پختیم ببینیم چی میشه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ