طرز تهیه سوفله بادمجان بدون گوشت خوشمزه و مجلسی با پنیر پارمزان

طرز تهیه سوفله بادمجان

 

یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی می باشد که شما می توانید با رعایت چند نکته یک سوفله خوشمزه داشته باشید. سوفله بادمجان با گراتن بادمجان کمی متفاوت است داخل گراتن ها تخم مرغ ندارند ولی در سوفله ها تخم مرغ وجود دارد زیرا باعث پف مواد می شود. سوفله در سال ۱۸۲۰ توسط سر آشپز معروف آنتوین کارم که یکی از بهترین آشپز های آن زمان بود معرفی شد آنتوین سوفله گوشت طلا را نیز ابداع کرد. سوفله ها با انواع مواد مختلف گوشتی و مرغی و سبزیجات تهیه می شوند. امروز در پارسی دی سوفله بادمجان بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ بزرگ۲ عدد
بادمجان۳ عدد
آب۲ ق غذا خوری
پودر سوخاری۳/۴ پیمانه
پنیر پارمزان۳/۴ پیمانه
پونه خشک۱/۲ ق غذا خوری
ریحان خشک۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوفله بادمجان بدون گوشت

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا ظرف پیرکس یا سرامیکی مدنظر را خوب با روغن چرب کنید و کمی پودر سوخاری روش بپاشید (چون سوفله ها داخل همان ظرفی که پخته می شوند سرو می شوند پس حسابی ظرف را چرب کرده تا مواد سوفله به ظرف نچسبد). فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم شود. بادمجان ها را شسته و حلقه حلقه کنید و برای نیم ساعت داخل آب نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود.

مرحله دوم :سرخ کردن بادمجان

داخل تابه مقداری روغن ریخته برای جذب کمتر روغن در بادمجان ها می توانید روی آنها را با قلمو کمی ماست بمالید (هیچ اثری در طعم و مزه بادمجان ندارد) سپس بادمجان ها را داخل روغن داغ کمی سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم : تهیه مایه سوفله

داخل کاسه تخم مرغ ها را با آب با همزن برقی می زنید تا تخم مرغ ها حجیم شوند سپس ریحان و پونه خشک و نمک و فلفل سیاه به همراه پنیر اضافه کرده و هم زده تا مایه بکدستی حاصل شود.

مرحله چهارم : پخت سوفله

کف ظرف مورد نظر یه لایه بادمجان بگذارید و روی آنها پودر سوخاری بپاشید این کار را تکرار کنید تا بادمجان ها تمام شود سپس از مایه سوفله روی بادمجان ها ریخته و سوفله بادمجان را بمدت ۴۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پخته شود وقتی خوب پف کرد و طلایی شود از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا از داغی بیفتد سپس با همان ظرف سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوفله بادمجان

  1. می توانید مقداری پنیر پیتزا رنده شده یا چدار به مخلوطمون اضافه کنید.
  2. به دلخواه کمی سس بشامل تهیه کرده و روی بادمجان ها بریزید.
  3. می توانید از سیب زمینی نیز استفاده کنید بدین صورت که یک لایه سیب زمینی حلقه شده یک لایه بادمحان حلقه شده قرار دهید.
  4. از فلفل دلمه حلقه شده نیز می توان استفاده کرد.
  5. اگر جوز هندی در دسترس داشتید مقدار کمی به مایه سوفله اضافه کنید تا طعم خوبی به غذا بدهد.

همچنین ببینید

طرز تهیه سوفله بادمجان بدون گوشت خوشمزه و مجلسی با پنیر پارمزان
2.5 (50%) 6 votes