طرز تهیه مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ پنیر و پیاز فرانسوی

 

همان طور که از نامش پیداست یک غذای فرانسوی خوشمزه است که با ذائقه ما ایرانی ها جور است. پیاز را کمی کاراملی کرده و با پنیر ورقه ای یا پنیر گودا و یا پنیر رنده شده ترکیب کنید و یک خوراک مرغ بی نظیر خواهید داشت. این غذا در سراسر دنیا مشهور و محبوب است فقط لازم است برای تهیه آن کمی وقت بگذارید تا نتیجه کار به خوبی از آب دربیاد شما می توانید این خوراک خوشمزه را برای تنوع غذایی خود تهیه کنید و مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد. برای تهیه این غذا بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
پیاز زرد۵ عدد
آرد۲ ق چای خوری
کره۲۰ گرم
استاک مرغ۱ عدد
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک۲ ق چای خوری
ورقه پنیر۲ عدد
فلفل سیاه۱/۴ ق چای خوری
نمک۱/۳ ق چای خوری
پول بیبر۱/۴ ق چای خوری
آویشن۱/۴ ق چای خوری
جعفری و پیازچهبرای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی

مرحله اول: آماده سازی و پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را داخل بشقاب قرار دهید و به آن نمک و فلفل سیاه و کمی پودر سیر اضافه کنید و خوب مواد را با مرغ ماساژ دهید تا مزه دار شود اگر سینه مرغ شما خیلی بزرگ بود آن را نصف کنید سپس داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود و سینه مرغ را داخل تابه با روغن خوب سرخ کنید بعد از تابه خارج و داخل بشقاب قرار دهید و روی آن را فویل بپیچید تا با حرارت خودش سینه مرغ نرم شود.

مرحله دوم: تهیه پیاز کاراملی

در ادامه پیازها را پوست بگیرید و به شکل خلالی خرد کنید و داخل همان تابه که مرغ را سرخ کردید بریزید و کره را اضافه کنید و بعد نمک و فلفل سیاه را افزوده و روی حرارت کم به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید باید پیاز را فقط زیر و رو کنید تا به رنگ دلخواه برسد سپس سرکه بالزامیک و پول بیبر را اضافه کنید و تفت دهید در ادامه آرد را به پیاز اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله سوم: افزودن مرغ با پیاز

حالا استاک مرغ را داخل آب ولرم حل کنید و به پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به خورد مواد برود و کمی آویشن روی مواد ریخته حالا سینه مرغ را داخل تابه قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا سس غلیظ و طعم ها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم: تهیه مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی

در ادامه وقتی سس در حال غلیظ شدن است باید پنیر ورقه ای را روی مرغ ها قرار دهید و مجدد درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود و بعد به همین راحتی مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی ما آماده شده آن را با نان تست و کمی جعفری تزئین کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی

  1. اگر زمان کمی دارید ۱ ق غذا خوری شکر به پیاز اضافه کنید تا زودتر کاراملی شود.
  2. پیازها را باید یک اندازه برش بزنید تا یکدست سرخ شود.
  3. از هر نوع پنیری که قابلیت ذوب شدن دارد می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه

  • الهام ۲ سال پیش

    خیلی اشتها برانگیزه.

    پاسخ