طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج لذیذ و مقوی بدون شیر با خامه و پنیر پارمزان

دستور پخت پاستا مرغ و اسفناج

طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج

 

پاستا مرغ و اسفناج یکی از پاستا های بسیار خوشمزه و ساده هستند که می توانید به راحتی با اسفناج و سینه مرغ تهیه کنید. این پاستا به دلیل استفاده از اسفناج بسیار مقوی و راحت می باشد. شما می توانید این پاستا را با قارچ و خامه و نیز تهیه کنید. پاستا مرغ و اسفناج را می توانید به روش ایرانی دم بگذارید و یا می توانید پاستا را بعد از جوشیدن داخل سس پاستا بریزید و هم بزنید تا پاستا نرم شود. اسفناج یکی از گیاهان یک ساله است که دارای ساقه و برگ های لطیفی می باشد و شما می توانید با افزودن اسفناج به این پاستا از خواص خوب آن نیز بهرمند شوید. اسفناج اهن بسیار بالایی دارد و کسانی که کم خونی دارند گزینه خوبی برای آن ها می باشند که در رژیم غذایی خود مقدار بیشتری از اسفناج استفاده کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا مرغ و اسفناج

  • فیله مرغ ۵ عدد یا سینه مرغ ۱ عدد
  • پاستا ۱/۲ بسته
  • سیر ۳ حبه
  • خامه ۳ ق غذا خوری
  • پنیر پارمسان ۴ ق غذ اخوری
  • قارچ به دلخواه ۱۰ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج خوشمزه و مقوی با خامه

مرحله اول: آماده سازی مرغ

فیله مرغ را به صورت نواری برش بزنید و یا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید. اسفناج را پاک کنید و بشورید و داخل آبکش قرار دهید و بگذارید تا آب اضافی اسفناج خارج شود. اسفناج را روی تخته کار قرار دهید و با چاقو خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

داخل تابه کمی روغن ریخته و سینه مرغ خرد شده را به همراه ادویه ها و سیر پوره شده اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ تغییر رنگ دهد و خوب پخته شود. در همین حین داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید و قل بزند.

مرحله سوم: پخت پاستا

پاستا را به آب در حال جوش اضافه کنید و مقداری از آب پاستا را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن اسفناج به مرغ می باشد. اسفناج را با حرارت بالا به همراه مرغ و کمی آب پاستا تفت دهید تا آب اضافه اسفناج تبخیر شود و در ادامه قارچ های اسلایس شده را به اسفناج و مرغ اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه پاستا مرغ و اسفناج

پاستا را بعد از نرم شدن آبکش کنید. خامه را به مواد مرغ اضافه کنید و هم بزنید و بعد پاستا را اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود. پاستا مرغ و اسفناج ما حاضر است آن را داخل بشقاب سرو ریخته و با کمی پنیر پارمزان و گوجه گیلاسی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا مرغ و اسفناج خوشمزه و ساده بدون شیر

  1. بهتر است از پاستا پنه برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  2. زمان جوشاندن پاستا را حتما از روی نوشته بسته بندی انجام دهید.
  3. افزودن سیر دلخواه است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه