طرز تهیه مرغ مارپیچی سوخاری خوشمزه و ساده با پنیر و ژامبون

مرغ مارپیچی

 

یکی از غذاها یا پیش غذاهای بسیار خوشمزه و آسان است که به راحتی با سینه مرغ می توانید تهیه کنید. مرغ مارپیچی کنار سالاد کاهو بی نظیر می شود. وسط رول مرغ مارپیچی شما می توانید انواع موادی که دوست دارید را بگذارید و رول کنید می توانید آنها را سرخ کنید یا برای رژیمی تر شدن مرغ مارپیچی آن را داخل فر یا سولاردم درست کنید یا اگر در طبیعت هستید روی کباب پز می توانید مرغ مارپیچی را تهیه کنید. به دلخواه می توانید مقداری پودر سوخاری نیز به روی مرغ ها بزنید تا ظاهری شکیل تری داشته باشد. شما با کمی خلاقیت می توانید غذاهای جدیدی را وارد لیست روزانه خود کنید تا از طعم غذاهای تکراری دوری کنید. برای مرغ مارپیچی بهتر است از پنیر ورقه ای استفاده کنید تا بهتر فیکس شود. امروز در پارسی دی مرغ مارپیچی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پنیر ورقه ای۱ بسته
گوجه فرنگی۲ عدد
ژامبون۶ ورق
سیر۴ حبه
ریحانبه مقدار لازم
نمک و فلفل و ادویه مرغ و میخکبه مقدار لازم
پودر سوخاریبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ مارپیچی

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا استخوان سینه مرغ را جدا کنید و سینه مرغ را از وسط به ۳ برش یا ۲ برش ببرید. سپس روی برش های مرغ نایلون قرار دهید و با بیفتک خوب کوبید تا نازک و پهن شود. ریحان را پاک کنید بشورید سپس ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم : مرینت کردن سینه مرغ

سینه مرغ را با ادویه ها و سیر رنده شده خوب ماساژ دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم : رول کردن مرغ مارپیچی

هر برش از سینه مرغ را روی میز کار قرار دهید سپس گوجه فرنگی ها را پوره کنید یا رنده کنید و روی هر برش مرغ بمالید سپس برای هر برش یک ورقه ژامبون با پنیر ورقه قرار دهید و روی آنها ریحان ساطوری شده بریرید سپس سینه مرغ را رول کنید و با کمک خلال دندان رول ها را فیکس کنید.

مرحله سوم : پخت مرغ مارپیچی

مقداری روغن داخل تابه ریخته تا داغ شود سپس مرغ مارپیچی را می توانید داخل سوخاری بزنید سپس سرخ کنید حتما حرارت کم باشد تا مرغ مارپیچی مغز پخت شود سپس داخل دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. کاهو و خیار را خرد کرده و مرغ مارپیچی را کنار آنها قرار دهید و با هم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ مارپیچی

  1. اگر از پودر سوخاری استفاده نکردید می توانید مقداری زعفران داخل روغن ریخته تا مرغ مارپیچی شما خوش رنگ شود.
  2. می توانید رول های مرغ را بعد از حاضر شدن روی یک سیخ چوبی قرار دهید و با آن فیکس کنید یا به صورت تکی با خلال دندان فیکس کنید.
  3. می توانید از اسفناج یا هر مواد دیگری برای مواد میانی استفاده کنید.
  4. پنیر ورقه ای قابل حذف است.
  5. برای مرینت کردن مرغ می توانید از طعم دهنده یا سس خردل نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه