طرز تهیه پاچینی مرغ سوخاری تند و خوشمزه و با ادویه مخصوص به روش فست فودی

پاچینی مرغ سوخاری

 

سوخاری یکی از خوشمزه ترین فست فود های امروزی می باشد که تهیه آن در منزل بسیار راحت و کم هزینه است و همچنین شما می توانید در تولد ها و مهمونی ها کنار غذا هاتون پاچینی مرغ را تهیه کنید و همچنین این غذا را به عنوان وعده شام می توانید همراه با سس گوجه فرنگی میل کنید. برای تزئین این غذا بعد از پخت فویل دور استخوان های کتف بپیچید تا مجلسی تر به نظر بیاد و خوردن آن با دست راحت تر باشد. کتف مرغ دارای کلسترول است پس به کسانی کلسترول بالا دارند پیشنهاد می شود در مصرف این غذا احتیاط کنند. برای این غذای خوشمزه می توانید از پودر سوخاری پانکو و اگر در دسترس نداشتید یک بسته کرانچی را با ادویه مخصوص آسیاب کنید تا پودر سوخاری نارنجی داشته باشید. امروز در پارسی دی  پاچینی مرغ سوخاری تند را به شما آموزش خواهیم داد با این غذای خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم 

کتف مرغ۱۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
پودر پاپریکا۱ ق مربا خوری
پودر سیر۱ ق مربا خوری
زنجبیلنصف ق مربا خوری
آویشننصف ق مربا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاچینی مرغ سوخاری تند

مرحله اول : برش زدن کتف مرغ

مهم ترین مرحله پاچینی مرغ این مرحله می باشد پس با یک چاقوی نوک تیز یک برش در قسمت بالایی کتف بزنید و حالا با کمک چاقو گوشت کتف را به سمت پایین بکشید تا کاملا از استخوان جدا شود گوشت انتهای کتف را با دست برگردانید تا مانند گرد و توپی در بیاد همه کتف ها را به همینطور آماده کنید.

مرحله دوم : مرینت کردن مرغ

پاچینی حاضر شده را کف یک ظرف گود ریخته و روی آن را با زعفران دم کرده و نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. پیاز را خلالی خرد کرده و با مقداری نمک مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید تا پیاز آب بیندازد سپس پیاز های خلالی شده را به کتف مرغ اضافه کنید و روی ظرف را بپوشانید و در یخچال بمدت ۲ الی ۳ ساعت قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم : آماده سازی آرد و تخم مرغ

داخل یک کاسه آرد را به همراه نشاسته ذرت و تمام ادویه های گفته شده در دستور را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مخلوط کرده و کنار بگذارید. تخم مرغ ها را با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. در کاسه دیگر آرد سوخاری ریخته و کنار گذاشته.

مرحله چهارم : سرخ کردن پاچینی مرغ

کتف های مزه دار شده را ابتدا در مخلوط آرد بزنید و خوب کاور کنید سپس در تخم مرغ بزنید و در انتها در پودر سوخاری بغلطانید تا خوب کاور شود به همین ترتیب تمام کتف ها را حاضر می کنیم. داخل یک شیر جوش روغن ریخته تا داغ شود سپس پاچینی ها را داخل روغن داغ خوب سرخ می کنیم و همراه با سس گوجه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاچینی مرغ

  1. نشاسته ذرت را حذف نکنید زیرا باعث می شود مواد سوخاری به کتف ها بچسبد و موقع سرخ شدن پودر سوخاری از روی کتف جدا نشود.
  2. حرارت کاملا متوسط باشد تا مرغ ها خوب مغز پخت شوند.
  3. اگر از مخلوط آرد باقی ماند می توانید در یخچال برای دفعه های بعدی نگه دارید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پاچینی مرغ سوخاری تند و خوشمزه و با ادویه مخصوص به روش فست فودی
4.3 (85%) 8 votes