طرز تهیه پاستا با بادمجان ساده و خوشمزه بدون گوشت با پارمزان

طرز تهیه پاستا با بادمجان

 

یکی از روش های تهیه پاستا می باشد که قرار است با بادمجان این پاستای خوشمزه را آماده کنید و برای تهیه این پاستا نیازی به گوشت ندارید پس اگر گیاه خوار هستید و یا وگان این غذا برای شما بسیار مناسب است. شما می توانید پاستا را به روش ایرانی دم بگذارید و یا ابتدا پاستا را تهیه کنید و با بادمجان مخلوط کنید. این غذا بسیار ساده و فوری بوده و در همه دنیا تهیه می شود و برای دوست دارن طعم بادمجان بسیار دلچسب است. امروز در پارسی دی پاستا با بادمجان بدون گوشت با پارمزان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پاستا۵۰۰ گرم
بادمجان۲ عدد
گوجه۳ عدد
قارچ۱۰ عدد
جعفری ساطوری شده۲ ق غذا خوری
پارمزان۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با بادمجان بدون گوشت با پارمزان

مرحله اول: آماده سازی بادمجانی

ابتدا باید بادمجان ها را آماده کنید برای این کار بادمجان را می توانید با پوست و یا بدون پوست حلقه برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود سپس داخل تابه روغن ریخته و بادمجان را داخل روغن سرخ کنید می توانید داخل فر یا سولاردم نیز قرار دهید و با روغن کمتری بادمجان را سرخ کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه قارچ ها را اسلایس کنید و داخل تابه با کمی روغن با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده شود سپس گوجه ها را رنده ریز بزنید و به همراه کمی نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر و آویشن با قارچ تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود و سس غلیظی بدست بیاد.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه بادمجان های سرخ شده را به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا یکدست شوند سپس در انتها جعفری ساطوری شده را نیز به مواد اضافه کنید و ۱ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با بادمجان

داخل قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و روغن داخل آب در حال جوش ریخته و پاستا را اضافه کنید و بگذارید تا پاستا نرم شوند سپس آبکش کنید می توانید پاستا را با مواد میانی اضافه کنید و کمی تفت دهید و با پنیر پارمزان سرو کنید و یا می توانید پاستا را داخل قابلمه ریخته و مواد میانی را اضافه کنید و پاستا را دم بگذارید و برای سرو پنیر پارمزان و کمی جعفری اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا با بادمجان

  1. به دلخواه می توانید از چند حبه سیر به جای پودر سیر استفاده کنید.
  2. افزودن پنیر پارمزان دلخواه است.
  3. می توانید برای رنگ بیشتر کمی رب نیز به مواد میانی اضافه کیند.
  4. به دلخواه می توانید از سبزیجات مختلف مانند هویج یا فلفل دلمه نیز در تهیه این پاستا استفاده کنید.
  5. می توانید این پاستا را داخل فر نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه