طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه و پفکی رستورانی مثل بیرون

مرغ سوخاری , طرز تهیه مرغ سوخاری , کالری مرغ سوخاری , lvy s,ohvd

 

یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که در کشور عزیزمان ایران هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذای خوشمزه به عنوان یک غذا فست فودی محسوب می شود و طعم بسیار خوبی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر مرغ سوخاری تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری مرغ سوخاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه مرغ سوخاری با پارسی دی همراه باشید.

کالری مرغ سوخاری : برای هر نفر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
ماست۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
ران یا سینه مرغ۸ تکه
سبزیجات معطر۱/۴ پیمانه
پودر پیاز۱/۲ ق چای خوری
پودر سیر۱/۲ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مرغ سوخاری

از شب قبل مواد را آماده می کنیم برای اینکار ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و نگینی یا خلالی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم. سبزیجات خشک و یا تازه ای را که قبلا شسته و خرد کرده ایم را نیز اضافه می کنیم

و (جعفری ، نعناع ، آویشن ، ترخون) ماست را همراه با فلفل سیاه و کمی نمک به مواد می افزاییم و خوب هم می زنیم و در آخر زعفران را نیز اضافه کرده و مخلوط می کنیم و تکه های مرغ را در مواد قرار می دهیم به طوری که با مواد آغشته شوند

و روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شوند. تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و با چنگال هم می زنیم و کنار می گذاریم.

در کاسه ای آرد را می ریزیم و سپس پودر سیر،پودر پیاز ،فلفل سیاه و نمک را نیز به مقدار لازم اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا مواد یکدست شود. در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان داغ شود.

مرغ های طعم دار شده را از یخچال خارج می کنیم و ابتدا هر کدام از تکه مرغ ها را در تخم مرغ می زنیم و سپس در مخلوط آرد می غلتانیم و داخل روغن داغ شده قرار می دهیم تا با حرارت کم مغز پخت و سرخ شوند.

تمام تکه های مرغ را به همین روش سرخ می کنیم و در توری یا دستمالی قرار می دهیم تا روغن اضافه ان خارج شود.مرغ های سوخاری را در ظرف می چینیم و اگر تمایل داشتید می توانید سیب زمینی سرخ شده نیز کنار این مرغ سوخاری لذیذ سرو کنید و نوش جان کنید.

تصویر از اینستاگرام ketoathome_us

همچنین ببینید

سیب زمینی سرخ کردهگل کلم سوخاری

از
221
دیدگاه