طرز تهیه رولت مرغ چرخ شده و سوخاری، مجلسی و خوشمزه

آموزش رولت مرغ چرخ شده

 

یکی غذای مجلسی و مناسب برای مهمانی ها و مراسم است. در این دستور پخت از وبسایت آموزش آشپزی پارسی دی قصد داریم تا مراحل تهیه گام به گام رولت مرغ خوشمزه را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغدو عدد
پیازیک عدد
تخم مرغیک عدد
هویجیک عدد
پنیر ورقه ای از جمله پنیر گودا یا لازانیا یا چدارسه تا چهار به دلخواه
زرشکبه میزان لازم
پودر سوخاریبه میزان لازم
گشنیز و جعفری۱۰۰ گرم

طرز تهیه رولت مرغ

آموزش رولت مرغ چرخ شده

مرحله ۱:

برای شروع بهتر است تا سینه های مرغ را دو مرتبه چرخ کنید. این کار را حتما دو مرتبه انجام دهید زیرا گوشت چرخکرده کاملا یکدست و دارای بافت ریز می شود. این مساله همچنین در چسبندگی گوشت مرغ نقش مهمی دارد که برای باز نشدن رولت مرغ بسیار مهم است و شکل ظاهری آن را به شکل مناسب نگه می دارد.

مرحله ۲:

می توانید برای طعم دار کردن مرغ، از ادویه های دلخواه استفاده کنید، در غیر این صورت برای طعم دار کردن مرغ نیاز به ترکیب مرغ با آبلیمو، زعفران، زردچوبه و نمک و فلفل است و اجازه دهید تا گوشت مرغ کمی با این ترکیبات طعم دار شود.

مرحله ۳:

به طور جداگانه هویج را در مقدار کمی آب بپزید.

مرحله ۴:

یک عدد تخم مرغ و کمی پودر سوخاری و یک عدد پیاز رنده شده را به گوشت مرغ طعم دار شده اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و سپس ورز دهید.

مرحله ۵:

یک عدد پلاستیک فریزری یا سلفون را با دست باز کرده و بر روی یک سطح صاف پهن کنید. بهتر است تا سطح سلفون را با کمی روغن چرب کنید تا گوشت مرغ به آن نچسبد. سپس با قاشق یا با دست مواد را به طور کامل پهن کنید.

مرحله ۶:

اکنون به طور کامل یک لایه پنیر پیتزا ورقه ای را بر روی گوشت مرغ پهن کنید. سپس به مقدار دلخواه بر روی پنیر پیتزا، زرشک بریزید. اکنون هویج پخته شده را در ابتدای قسمتی که می خواهید شروع به رول کردن گوشت مرغ کنید، قرار دهید. در واقع وجود هویج می تواند به رول شدن مواد کمک کند.

تذکر: به جای زرشک و هویج، می توانید از ذرت و قارچ و پنیر خامه ای و تخم مرغ و سبزیجاتی مثل جعفری استفاده کنید. در واقع ترکیبات داخل رولت کاملا سلیقه ای است و می توانید به سلیقه خود از مواد مختلفی استفاده کنید.

مرحله ۷:

با کمک گرفتن از نایلون، شروع به رول کردن رولت مرغ از سمتی که خودتان قرار گرفته اید، بکنید. نایلون دور رول را از دو سمت ببندید. سپس به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ۸:

این غذا به دو شکل سوخاری شده و استفاده از فر تهیه می شود. اگر قصد تهیه رولت مرغ دارید، اما در خانه خود فر ندارید، می توانید آن را در ماهیتابه سرخ کنید.

رولت را از یخچال بیرون آورده و نایلون آن را جدا کنید. رولت مرغ را در ماهیتابه حاوی روغن قرار داده و به خوبی سرخ کنید. پس از سرخ کردن نیز می توانید سس گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. پس از آن درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت بر روی حرارت ملایم گاز پخته شود.

مرحله ۹:

پس از اینکه رولت ها به خوبی پخته شدند، آنها را در یک ظرف زیبا برای سرو کردن قرار داده و به میزان دلخواه برش بزنید. برای تزئین می توانید سیب زمینی سرخ شده یا پیازچه در کنار ظرف قرار دهید.

رولت مرغ یک غذای خوشمزه و تهیه آن ساده است و نیاز به وقت چندانی ندارد. امیدوارم از طرز تهیه این رولت کاملا لذت برده باشید و حتما این غذا را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه رولت مرغ چرخ شده و سوخاری، مجلسی و خوشمزه
4 (80%) 32 votes