طرز تهیه کیک زبرا قابلمه ای (بدون فر و قالب) با پف زیاد و طعم عالی

طرز تهیه کیک زبرا قابلمه ای

 

کیک ها همیشه پای ثابت مهمانی ها و مجالس و دورهمی ها می باشند که شما می توانید با مواد کاملا در دسترس این کیک ها را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار یک لیوان چای لذت ببرید. کیک زبرا ظاهر بسیار جذاب و خوشمزه ای دارد که شما می توانید آن را در قابلمه و بدون نیاز به فر و قالب تهیه کنید. مواد کیک به دو قسمت تقسیم می شود و شما به یکی پودر کاکائو و به یکی دیگر آرد اضافه می کنید و مواد را به ترتیب داخل قابلمه بریزید و در انتها با کمک یک خلال چوبی طرح ایجاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک زبرا قابلمه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱.۵ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۲  ق غذا خوری
آرد اضافه ۲ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک زبرا قابلمه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود، قابلمه را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا خوب مواد هم بخورد، در ادامه باید ماست و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله سوم: تقسیم کردن مواد

در ادامه باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و حالا باید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید، به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و به قسمت دیگر آرد اضافی را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه کیک زبرا قابلمه ای

در ادامه باید مواد ساده و کاکائو ای را با کمک یک ملاقه به ترتیب داخل قالب در مرکز بریزید و در انتها با کمک یک خلال دندان روی کیک طرح ایجاد کنید و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک زبرا قابلمه ای

  1. دورگیری در حین کار باعث می شود تا کیک بوی تخم مرغ نداشته باشد.
  2. با سیخ چوبی کیک را از مرکز بعد از ۵۰ دقیقه چک کنید و اگر سیخ چوبی به کیک نچسبید یعنی پخته و اگر چسبیده مجدد زمان دهید.
  3. شعله باید کم باید تا کیک مغز پخت شود.
  4. بعد از خارج کردن کیک از قابلمه زمان دهید تا کاملا خنک بشه بعد برش بزنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک زبرا قابلمه ای (بدون فر و قالب) با پف زیاد و طعم عالی
5 (100%) 1 votes