طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست ، ساده و خوشمزه در فر

طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست

 

یکی دیگر از انواع کیک اسفنجی می باشد که به راحتی تهیه می شود و ماست جایگزین شیر یا آب جوش شده است وقتی کیکی با ماست تهیه می شود پوک تر می شود دستور این کیک با کیک های اسفنجی دیگر کمی متفاوت است زیرا ماست چکیده کمی سفت است و به همین دلیل باید کمی روغن در این کیک استفاده کنیم. کیک اسفنجی با ماست نیز بسیار مناسب خامه کشی و کیک های تولد می باشد. شما می توانید کیک اسفنجی با ماست را در فر یا سولاردم یا قابلمه تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک اسفنجی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۸۰ گرم معادل ۳/۵ پیمانه
تخم مرغ۶ عدد
شکر۹۰ گرم
ماست۱.۵ پیمانه
روغن مایع۳ ق غذا خوری
آبلیمو۱ ق غذا خوری
وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد کیک را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم : مخلوط کردن ماست

ابتدا ماست و روغن مایع و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و هر کدام را در کاسه ای جدا بریزید.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را در ابتدا با دور تند همزن بزنید تا کف کند سپس شکر را به تدریج به آن اضافه کنید تا سفیده مانند خامه فرم بگیرد و نوک پره همزن مانند قله ایستاده شود سپس زرده هم تخم مرغ را دانه دانه به سفیده اضافه می کنیم و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم : تهیه کیک اسفنجی با ماست

آرد الک شده را روی مواد الک کنید و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت فولد کنید سپس مخلوط ماست را که در مرحله یک تهیه کردیم به مواد اضافه کنیم (قبل از اضافه کردن ماست حتما یک بار با لیسک مخلوط ماست را هم بزنید) سپس مواد را خوب هم بزنید (با لیسک) تا یکدست شود.

مرحله چهارم : پخت کیک اسفنجی با ماست

داخل یک قالب به قطر ۱۸ را کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم سپس سه بار به سطح می کوبیم تا هوای اضافه آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار می دهیم تا کیک اسفنجی با ماست پخته شود سپس از قالب بیرون آورده و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک اسفنجی با ماست

  1. زمانی که زرده ها را اضافه می کنید حتما همزن روی دور کند باشد و در یک جهت هم بزنید.
  2. این کیک بدلیل ترکیب آبلیمو یا ماست و روغن نیازی به بیکینگ پودر ندارد و به پف مورد نظر می رسد.
  3. اصلا نباید ذره ای زرده داخل سفیده باشد وگرنه فرم نمی گیرد.
  4. می توانید از اسانس های مختلف مانند رنده پوست لیمو یا پرتقال نیز برای تهیه این کیک استفاده کنید.
  5. حتما بعد از گذشت ۴۵ دقیقه با توجه به دماهای مختلف فر کیک را با خلال دندان چک کنید.
  6. اگر تمایل داشتید می توانید ۲ دقیقه روی فر را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست ، ساده و خوشمزه در فر
3.3 (66.67%) 3 votes