طرز تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای (بدون فر) ساده و راحت بدون شیر با پف زیاد

دستور پخت کیک اسفنجی قابلمه ای

طرز تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای

 

کیک اسفنجی قابلمه ای یکی از روش های بسیار ساده و راحت برای تهیه یک کیک خانگی برای تولد و مهمانی گزینه خوبی می باشد و شما می توانید بدون فر یک کیک ساده و راحت تهیه کنید. در کیک اسفنجی برای این که به پف بهتری برسید باید زرده و سفیده را جدا کنید و جداگانه هم بزنید تا به پف کیک یکدست شود و همچنین می توانید اگر دوست دارید بافت کیک شما نرم تر باشد بجای شکر می توانید از پودر قند استفاده کنید. اگر همه مراحل را به درستی انجام دهید کیک قابلمه ای اسفنجی بسیار خوبی خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای ساده بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲.۵ ق چای خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • شیر ولرم یا آب جوش ۱ پیمانه
  • آرد قنادی ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای ساده و راحت بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک یک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و کنار قرار دهید. قابلمه مورد نظر را روی شعله پخش کن قرار دهید و صبر کنید برای ۱۰ دقیقه داغ شود.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

در ادامه باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را به همراه نصف مقدار وانیل با همزن برقی بزنید تا کف دار شود و سفید رنگ شود، در ادامه ۳ ق سوپ خوری از شکر را به سفید اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید به طوری که سفیده مانند خامه فرم بگیرید و زمانی که کاسه را برگردانید نباید مواد بریزید. سفیده را در یخچال قرار دهید تا خنک بماند.

مرحله سوم: هم زدن زرده

در ادامه باید زرده و مابقی وانیل و شکر داخل کاسه هم بزنید تا زرده ها از لختگی خارج شود و کرمی رنگ شود و بعد روغن مایع را افزوده و چند ثانیه هم بزنید تا یکدست شود، حالا باید آب ولرم یا شیر را اضافه کنید و سریع مواد را هم بزنید تا از روان بودن خارج شود و بعد مخلوط آرد را اضافه کنید و برای ۱۰ ثانیه با دور کند هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله چهارم: پخت کیک اسفنجی قابلمه ای

حالا باید سفیده ها را با مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید به طوری که پف مواد اصلا نباید از بین برود. برای پخت در قابلمه می توانید به دو روش عمل کنید، روش اول: مواد را داخل قابلمه چرب شده بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا کیک پخت شود و یا می توانید مواد را داخل قالب گرد بریزید و داخل قابلمه یک رینگ مانند الک یا قالب قرار دهید تا باعث ایجاد فاصله بین کف قابلمه و کف قالب شود و بعد دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای ساده و راحت به ۲ روش آسان

  1. این رسپی طعم کمتری از بوی تخم مرغ دارد و بافت اسفنجی و نرمی دارد.
  2. از آرد سفید مخصوص قنادی استفاده کنید.
  3. پف مواد را اصلا نباید بگیرید و در یک جهت هم بزنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک اسفنجی قابلمه ای (بدون فر) ساده و راحت بدون شیر با پف زیاد
3.1 (62.7%) 37 votes

  • مینا ۱ سال پیش

    در عنوان نوشته شده بدون شیر مسخره کردید!!!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      دقت کنید نوشته شدن آب جوش یا شیر فرقی نداره

      پاسخ
  • اوین ۱ سال پیش

    حتمن باید سفیده و زرده جدا بشن؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      برای پف و نرم شدن کیک لازم است

      پاسخ