طرز تهیه کیک یخچالی خوشمزه و ساده با بیسکویت خرد شده

دستور پخت کیک یخچالی، خوشمزه و ساده با بیسکویت پتی بور

 

یکی از پرطرفدارترین کیک ها در سرتاسر دنیا است که برای تهیه آن به فر نیازی نیست. دستور تهیه کیک یخچالی بسیار ساده است و با رعایت چندین نکته می توانید به سادگی این کیک را تهیه کنید. در این مطلب از وبسایت پارسی دی قصد داریم تا طرز تهیه کیک یخچالی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکریک لیوان
شیردو لیوان
آرد سفیددو قاشق غذاخوری
پودر کاکائودو قاشق غذاخوری
بیسکوبیت پتی بوردو بسته
کرهبیست گرم
هلنصف قاشق چایخوری
وانیلنصف قاشق چایخوری
پودر نارگیل برای تزئین کیکبه میزان لازم

طرز تهیه کیک یخچالی

دستور تهیه کیک یخچالی

مرحله ۱:

ابتدا یک لیوان شکر و هل و وانیل مخلوط کرده و کنار بگذارید.

مرحله ۲:

یک لیوان شیر را با دو قاشق غذاخوری آرد سفید مخلوط کرده و کاملا هم بزنید تا زمانی که آردها حل شوند. یک لیوان دیگر از شیر را با دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید و کنار بگذارید.

مرحله ۳:

مخلوط شیر و آرد را بر روی اجاق گاز قرار داده و از همان ابتدا شروع به هم زدن کنید تا ته نگیرد و مایعی تقریبا سفت و یکدست تهیه شود. پس از اینکه مایع شیر و آرد اضافه شد، مخلوط شکر که هم زده بودید را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا ذرات شکر حل شود پس از آن کره و یک لیوان شیرکاکائو را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

مرحله ۴:

در این مرحله، مایه بیسکوییت کیک آماده شده است. اکنون در ظرف مورد نظرتان که بهتر است یک ظرف پیرکس مستطیلی باشد، یک لایه بیسکوییت چیده و سپس یک لایه از کرم کاکائویی روی آن بریزید. سپس مجددا یک لایه بیسکوییت چیده و بعد مایه کاکائویی را اضافه کنید. این کار را تا ۴ یا ۵ لایه ادامه دهید. در نهایت بر روی آن پودر نارگیل بریزید تا کاملا با پودر نارگیل پوشیده شده و سفید شود. به سلیقه خودتان می توانید بر روی پودر نارگیل ترافل های رنگی یا اسمارتیز بریزید.

مرحله ۵:

مواد آماده شده را به مدت ۷ تا ۸ ساعت در یخچال قرار دهید و پس از آن با چای گرم میل کنید. در صورتی که پودر نارگیل در دسترس ندارید، می توانید بدون پودر نارگیل آن را تهیه کنید.

نکاتی در خصوص تهیه کیک یخچالی

نکاتی در خصوص تهیه کیک یخچالی

  • جای آرد از نشاسته هم میتوانید استفاده کنید. نشاسته به شکل پودر سفید رنگی است که باعث لعابدار شدن مایه شکلاتی می شود. می توانید نشاسته را از لوازم قنادی فروشی تهیه کنید، اما اگر در دسترس نبود، می توانید از آرد سفید استفاده کنید.
  • برای اندازه گیری آرد، قاشق ها را پر کنید و خالی نباشند، زیرا باعث رقیق شدن کرم شکلاتی می شود.
  • مخلوط آرد و شیر را با درجه حرارت ملایم طبخ کنید تا هم آرد پخته شده و ته نگیرد و هم غلظت مناسب داشته باشد.
  • قبل از اضافه کردن آرد و پودر کاکائو به شیر، حتما آنها را الک کنید.
  • در صورتیکه قصد دارید از تخم مرغ استفاده کنید، ابتدا یک دانه تخم مرغ را با چنگال هم زده و سپس وقتی شیر بر روی شعله گاز قرار دارد، به آن اضافه کنید.
  • کره را می توانید از دستور تهیه حذف کرده یا به مقدار کمتری اضافه کنید.
  • از هر مارک بیسکوبیت پتی بور می توانید استفاده کنید، اما ترجیح ما بیسکوبیت پتی بور گرجی است.
  • اگر احساس می کنید که غلظت مایه شکلاتی بیش از حد زیاد شده است، قبل از اینکه آن را از روی شعله گاز خارج کنید، کمی شیر به آن اضافه کنید تا رقیق تر شود.
  • بهتر است تا کف قالب یک لایه سلفون بکشید تا کیک به راحتی از قالب جدا شود. از هر قالبی می توانید برای این کار استفاده کنید.

کیک یخچالی یک دسر خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید در انواع جشن ها و دورهمی ها تهیه کرده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. امیدوارم که از دستور تهیه این کیک لذیذ لذت برده باشید.

طرز تهیه کیک یخچالی خوشمزه و ساده با بیسکویت خرد شده
4.1 (82.78%) 36 votes