طرز تهیه کباب کوبیده ارزان با سنگدان مرغ و دنبه خوشمزه و پر خاصیت بدون ریزش

دستور پخت کباب کوبیده ارزان

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان

 

کباب کوبیده ارزان یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک کوبیده مقرون صرفه در خانه می باشد که شاید برای شما جالب باشد با سنگدان و دنبه و به دلخواه کمی گوشت چرخ کرده می توانید یک کوبیده رستورانی ارزان قیمت در خانه تهیه کنید و به سیخ بزنید و کباب کنید. شما می توانید از این رسپی برای پیک نیک و دورهمی ها تهیه کنید و یک کوبیده بدون ریزش داشته باشید. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید کوبیده شما مزه فوق العاده ی می گیرد و به راحتی روی سیخ زده می شود. اما چرا گفته می شود پر خاصیت زیرا سنگدان برای کسانی که مشکل کم خونی و فقز آهن دارند یک یاز بهترین گزینه می باشد و شاید برای شما جالب باشد که سنگدان مرغ حاوی ویتامین B3 و نیایسن است و از ریزش مو جلو گیری می کند و برای رفع اضطراب و بینایی و پیشگیری از سرطان مناسب است. امروز در پارسی دی کباب کوبیده ارزان رستورانی با سنگدان و دنبه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده ارزان خانگی

  • سنگدان مرغ ۵۰۰ گرم
  • دنبه ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • زعفران ۲ ق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم در صورت تمایل
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان رستوانی بدون ریزش با سنگدان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سنگدان مرغ را خوب بشورید و خشک کنید و بعد دنبه را نیز کمی خرد کنید و بشورید. پیاز ها را بشورید و خرد کنید. شما می توانید از سنگدان مرغ بسته بندی و تمیز در فروشگاه استفاده کنید و حتما تاریخ آن را مشاهده کنید. زعفران را با کمی قند بسابید و با چند قطعه یخ دم بگذارید.

مرحله دوم: چرخ کردن مواد

در ادامه باید مواد را چرخ کنید. می توانید از چرخ گوشت یا غذاساز با تیغه خرد کن یا با استفاده از دستگاه ۱۲۳ استفاده کنید و به ترتیب سنگدان و دنبه و پیاز را دو بار از چرخ گوشت رد کنید و یا به کمک دستگاه برقی خود مواد را میکس کنید تا مواد پوره شود.

مرحله سوم: استراحت مواد

حالا باید مواد را داخل یک کاسه بریزید و ادویه ها و زعفران و به دلخواه گوشت چرخ کرده و آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید و مواد را مخلوط کنید و ورز دهید و بعد روی مواد را بپوشانید و برای ۳ الی ۴ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مواد خوب مسنجم شوند و طعمها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم: تهیه کباب کوبیده ارزان

بعد از ۴ ساعت باید یک کاسه آب کنار دست خود قرار دهید و از مواد کوبیده بردارید و روی سیخ بزنید و چندین بار وسط سیخ زدن دست های خود را خیس کنید و به کوبیده شکل دهید و سر و ته کوبیده را حتما جمع کنید تا موقع کباب شدن روی آتش نریزید و بعد منقل و زغال را آماده کنید و اجازه دهید تا خاکستر کمی روی زغال را بگیرد و بعد کوبیده را روی منقل قرار دهید و مداوم بچرخانید تا کوبیده خوب مغز پخت شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب کوبیده ارزان خیلی خوشمزه و لذیذ با چربی

  1. افزودن آرد باعث منسجم شدن مواد می شود.
  2. می توانید گوشت چرخ کرده را اضافه یا حذف کنید.
  3. اندازه ها را رعایت کنید و مواد را به دلخواه کم و زیاد نکنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه