طرز تهیه مرغ عسلى کنجدى لذیذ و آبدار و نرم با فر و بدون فر گام به گام

دستور پخت مرغ عسلى کنجدى

طرز تهیه مرغ عسلى کنجدى

 

مرغ عسلى کنجدى یکی از خوراک های بسیار ساده و سریع می باشد و می توانید این طعم فوق العاده را به راحتی تجربه کنید. طعم عسل باعث خوش طعم شدن بافت مرغ می باشد و شما می توانید این خوراک خوشمزه را در کمتر از ۱ ساعت در خانه تهیه کنید. شما به دلخواه می توانید به همراه مرغ عسلى کنجدى از سبزیجات مختلف نیز استفاده کنید. شاید فکر کنید طعم عسل باعث شیرین شدن این خوراک می شود ولی اصلا این طور نیست افزودن عسل باعث آبدار شدن و نرم شدن بافت مرغ می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ عسلى کنجدى را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم یرای تهیه مرغ عسلى کنجدى فوری

  • سینه مرغ ۱ تکه
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • عسل ۱ ق چای خوری
  • کنجد ۱ ق غذا خوری
  • کلم بروکلی به مقدار لازم
  • پودر سیر، پاپریکا، پودر پیاز، نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیر به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ عسلى کنجدى

مرحله اول: اماده سازی مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید. می توانید از فیله مرغ نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید. کلم بروکلی را خرد کنید. داخل یک قابلمه آب در حالش جوش بریزید و برای ۴ دقیقه بجوشانید و بعد داخل آب سرد ریخته و خوب بشورید.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ

در ادامه سینه مرغ را داخل یک کاسه بریزید. داخل یک کاسه عسل و روغن زیون و کنجد و همه ادویه ها را بریزید و خوب باهم مخلوط کنید تا سس یکدستی بدست بیاید. سپس سس تهیه شده را روی مرغ بریزید و روی مرغ سلفون بکشید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. می توانید همان موقع پخت کنید ولی بهتر برای نیم ساعتی مزه دار شود.

مرحله سوم:  پخت مرغ عسلی کنجدی در فر

در ادامه مرغ را داخل یک ظرف پیرکس چرب شده بریزید و کلم بروکلی ها را اضافه کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا مرغ ها پخته و طلایی شوند. سپس به همراه پلو دلخواه خود سرو کنید.

مرحله چهارم: پخت مرغ عسلى کنجدى در ماهیتابه

داخل یک تابه گود یا وک کمی روغن زیتون یا روغن مایع بریزید و مرغ را به همراه کلم بروکلی اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا مرغ خوب پخته و طلایی شود، می توانید به دلخواه کمی آبجوش روی مرغ ریخته تا کاملا پخته شود. سپس به همراه پلو دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ عسلى کنجدى با فر و بدون فر

  1. می توانید از قارچ یا فلفل دلمه نیز در تهیه این خوراک خوشمزه استفاده کنید.
  2. زمان پخت در فر بستگی به فر شما دارد و ممکن است تا ۳۵ دقیقه طول بکشد.
  3. می توانید مرغ عسلى کنجدى را در هواپز یا توستر یا فر برقی نیز تهیه کنید ولی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. می توانید به صورت ساندویچی نیز این خوراک را سرو کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ عسلى کنجدى لذیذ و آبدار و نرم با فر و بدون فر گام به گام
5 (100%) 1 votes