طرز تهیه بیفتک مرغ خانگی ساده و لذیذ و آبدار به روش رستورانی

دستور پخت بیفتک مرغ

طرز تهیه بیفتک مرغ

 

بیفتک مرغ یکی از غذا های بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد. شما می توانید بیفتک مرغ را به صورت چرخ شده یا خرد شده تهیه کنید و با مواد دلخواه مزه دار کنید و کباب کنید. شما می توانید بیفتک مرغ داخل پودر سوخاری بزنید و سرخ کنید و یا می توانید به صورت ساده روی کباب پز گریل کنید و یا حتی می توانید داخل تابه گریل کباب کنیدف که ما هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید یک بیفتک مرغ فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید برای مرینت کردن مرغ از ادویه ها دلخواه خود استفاده کنید. برای تهیه این غذا باید از بیفک کوب استفاده کنید تا مرغ را خوب بکوبید. شما می توانید در کنار بیفتک مرغ از انواع سس ها مانند قارچ یا کچاب به همراه سیب زمینی استفاده کنید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیفتک مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و آبدار

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • سویا سس ۱/۴ پیمانه
  • سرکه سفید ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۴ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • رزماری ۱ شاخه
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پولبیبر به مقدار لازم

طرز تهیه بیفتک مرغ ساده به سه روش پخت

مرحله اول: آماده سازی سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را از وسط به دو نیم کنید و سینه را به بدون استخوان کنید. می توانید از فیله مرغ نیز استفاده کنید. سپس سینه مرغ را روی تخته کار قرار دهید و یک نایلون روی آن قرار دهید و با بیفتک کوب خوب بزنید تا سینه مرغ پهن و نازک شود.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ

در ادامه سینه مرغ را داخل یک ظرف ریخته و به آن سویا سس و سرکه و سیر حلقه شده و پیاز خلالی شده را اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید بهتر است پیاز و سیر را به صورت درشت خرد کنید تا برای سرخ کردن از مرغ جدا کنید تا در هنگام گریل شدن پیاز و سیر نسوزد. سپس در ادامه رزماری و ادویه ها و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و مرغ را با مواد مرینت خوب مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود.

مرحله سوم: کباب کردن مرغ

در ادامه سینه مرغ را از مواد مرینت جدا کنید. تابه گریل را روی حرارت قرار دهید و کمی با روغن چرب کنید و تکه های مرغ دخل تابه قرار دهید و با پشت کفگیر خوب فشار دهید تا روی مرغ خط های گریل بیفتد و برگردانید و هر دو طرف را گریل کنید دقت کنید نباید بیش از اندازه روی حرارت قرار دهید وگرنه مرغ خشک می شود و آبدار نمی ماند. بیفتک مرغ را به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بیفتک مرغ ساده با طعمی فوق العاده

  1. می توانید مرغ را داخل فر یا روی زغال نیز کباب کنید.
  2. اگر سویا سس استفاده می کنید زیاد نمک نزنید وگرنه شور می شود چون خود سویا سس حاوی نمک است.
  3. می توانید از ادویه های دلخواه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه