طرز تهیه مرغ لیمویی خوشمزه و آبدار و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ لیمویی

 

یکی از انواع روش های تهیه مرغ می باشد که در کشورهای مختلف دنیا به شکل های گوناگون تهیه می شود برای مثال در کانادا و آمریکا مرغ را کوبیده و با سس لیمویی سرخ می کنند و یا در چین سینه مرغ را مزه دار می کنند و با خلال بادام چرخ می کنند سپس با سس لیمویی سرو می کنند یا در استرالیا یک نوع مرغ لیمویی وجود دارد که در یک لایه خمیر قرار می گیرد و آن را سرخ می کنند و با سس لیمویی سرو می کنند و به همین ترتیب در ایتالیا و اسپانیا به روش های مختلف تهیه می شود ولی ما سعی کردیم یکی از بهترین روش ها که با ذائقه ما ایرانی ها جور باشد را برای شما جمع آوری کنیم اگر تنوع غذایی را دوست دارید همراه ما باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ لیمویی آبدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آب مرغ یا استاک مرغ۱ عدد
خامه صبحانه۱ پاکت
لیموترش تازه۳ عدد
آرد سفیدبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ لیمویی خوشمزه و آبدار

مرحله اول: مزه دار کردن و سرخ کردن مرغ

سینه مرغ را برش عریضی بزنید و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید سپس تکه های مرغ را به نمک و فلفل سیاه آغشته کنید سپس داخل یک کاسه آرد سفید ریخته و سینه های مرغ را داخل آرد بزنید.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

در یک تابه مقداری روغن و کره ریخته تا داغ شود سپس تکه های مرغ را داخل کره و روغن سرخ کنید دقت کنید حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه حداقل به صورت آروم مرغ ها سرخ شوند هر چقدر آروم تر سرخ شود در روند پختن تاثیری بهتری دارد.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و سیر

حالا در یک تابه دیگر کمی کره ریخته تا ذوب شود سپس پیاز نگینی شده را داخل کره تفت دهید تا سبک شود سپس سیرها را نیز اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید و بعد ۱ ق مربا خوری زردچوبه اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه حالا استاک مرغ یا آب مرغ را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ لیمویی

اگر از استاک مرغ استفاده می کنید از ۱ بسته الی ۲ بسته استاک مرغ که به همراه آب جوش باز کردید اضافه کنید و بعد خامه صبحانه را اضافه کنید و حرارت را کم کنید آب ۱ عد از لیموترش ها را بگیرید و مواد را هم بزنید حالا مرغ های سرخ شده را داخل این مخلوط قرار دهید و چند برش لیمو روی آن قرار دهید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند و سس غلیظ شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ لیمویی

  1. درب قابلمه را در انتها نیمه باز بگذارید تا هم سس غلیظ شود و آب اضافی کشیده شود.
  2. دقت کنید نباید این خوراک خیلی روی حرارت بماند تا سس سفت و لیموها له شوند.
  3. سینه های مرغ را نازک تر بگیرید تا راحت تر پخته شوند.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه