خواص و مضرات ماهی تیلاپیا ، 11 خاصیت ماهی تیلاپیا برای سلامتی بدن

خواص ماهی تیلاپیا

خواص ماهی تیلاپیا , عوارض و مضرات ماهی تیلاپیا , o hw lhid jdgh  dgh

خواص و مضرات ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا متعلق به خانواده سیکلید می باشد و در آب های شیرین رشد و نمو پیدا می کند. این ماه در رودخانه ها ، دریاچه ها و جریان های کم عمق وجود دارد. طعم این ماهی معمولی و ملایم می باشد. ماهی تیلاپیا در چهار گونه وجود دارد ، تیلاچیا موزامبیکی ، آبی ، قرمز و نیلی وجود دارد.

این ماهی به شدت سموم را به خود جذب کرده و در بدن آزاد می شود. زیستگاه اصلی ماهی تیلاپیا شرق قاره آفریقا به ویژه کشور کنیا می باشد. امروزه این ماهی در کشورهایی مثل ژاپن ، امریکا ، روسیه ، هند و … پرورش داده می شود.

ماهی تیلاپیا ، ماهی پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص ماهی تیلاپیا را برایتان در دسته بندی خواص مواد غذایی جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت پارسی دی همراه باشید.

خواص ماهی تیلاپیا

تسریع در بهبود زخم

ماهی تیلاپیا باعث تسریع روند بهبود زخم می شود ، اگر می خواهید زخم های خود را درمان کنید بهتر است از این ماهی استفاده کنید. این ماهی برای کسانی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند مناسب است.

محافظت از قلب

ماهی تیلاپیا برای سلامت قلب مفید می باشد ، ماهی تیلاپیا دارای مقادیر زیادی از اسید چرب امگا سه و امگا شش می باشد که باعث می شود تا سلامت قلب شما تضمین شود. ماهی تیلاپیا بر دو نوع وحشی و پرورشی می باشد. ماهی تیلاپیا وحشی اسید چرب امگا سه بیشتری دارد. تحقیقات نشان می دهد مصرف متوالی ماهی تیلاپیا باعث کاهش بروز فشار خون و سکته قلبی می شود.

سلامت و تقویت استخوان ها

ماهی تیلاپیا برای داشتن استخوان های سالم ضروری می باشد چرا که حاوی کلسیم و فسفر می باشد. کلسیم موجود در این ماهی باعث می شود تا سلامت استخوان های شما تضمین شود.

مطالعات نشان می دهد که ماهی تیلاپیا دارای کلاژن نوع یک می باشد که برای سلامت استخوان مفید می باشد. شما اگر ماهی تیلاپیا را مصرف کنید باعث ترمیم استخوان های آسیب دیده می شود. همچنین مصرف این ماهی باعث رشد بهتر دندان ها می شود.

مفید برای تیروئید

ماهی تیلاپیا دارای سلنیوم می باشد ، سلنیوم یک ماده برای تنظیم عملکرد غده تیروئید می باشد و افزایش عملکرد هورمونی در بدن به درستی انجام می شود. تیروئید تضمین کننده سو خت و ساز بدن می باشد و از افزایش بیش از حد چربی در بدن جلوگیری می کند. ماهی تیلاپیا برای بیماری های مربوط به تیروئید مفید بوده و باعث کنترل این بیماری می شود.

شادابی و جوان سازی پوست

ماهی تیلاپیا دارای ویتامین سی و ای می باشد. این دو آنتی اکسیدان برای دفاع از پوست در برابر واکنش های اکسیداتیو موثر است. این دو ماده باعث می شود تا رنگ پوست شما روشن شود. این دو ماده باعث می شود تا بدن در مقابل رادیکال های آزاد مقاوم شود.

می دانید که اولین سپر دفاعی بدن پوست می باشد و بعد از بالا رفتن سن چین و چروک های مختلف بر روی پوست نمایان می شود. ویتامین های مختلف در ماهی تیلاپیا باعث می شود تا رطوبت پوست حفظ شده و فولیکول های پوست افزایش پیدا کند. این امر باعث می شود تا شادابی پوست افزایش پیدا کند.

سلامت مغز

ماهی تیلاپیا برای افزایش عملکرد مغز موثر است. دلیل این امر به خاطر وجود اسید چرب امگا سه می باشد که باعث افزایش عملکرد صحیح سلول های عصبی می شود. ماهی تیلاپیا دارای مقدار کافی از سلنیوم می باشد

که برای درمان بیماری های مختلف مانند آلزایمر ، پارکینسون و صرع موثر است. اگر می خواهید از بیماری های مغز در امان باشید بهتر است از ماهی تیلاپیا استفاده کنید. ماهی تیلاپیا باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز شده و برای مغز بسیار موثر است.

رژیم لاغری و کاهش وزن

ماهی تیلاپیا یک رژیم غذایی مناسب برای افرادی است که دارای وزن بالا هستند و می خواهند وزن خود را کاهش دهند. این ماهی دارای پروتئین زیاد بوده و دارای کالری کمی می باشد. ماهی تیلاپیا باعث می شود تا شما بتوانید انرژی روزانه خود را بدست بیاورید. این امر به نوبه ی خود باعث کاهش وزن می شود. اگر می خواهید رژیم غذایی خود را تکمیل کنید بهتر است ماهی تیلاپیا را به آن اضافه کنید.

مضرات ماهی تیلاپیا

مسمومیت با سم آرسنیک

این ماهی یک رژیم غذایی برای جذب آرسنیک می باشد. مسمومیت آرسنیک یکی از کشنده ترین مسمویت ها می باشد که در انسان وجود دارد. به همین دلیل سعی کنید از جایی این ماهی را تهیه کنید که بدانید چگونه پرورش یافته است.

خطر ابتلا به انواع سرطان

ماهی هایی که پرورش یافته در مزارع هستند می توانند فلزات سنگین را به خود جذب کنند. خوردن این ماهی می تواند خطر افزایش سرطان در برخی افراد را زیاد کند. اگر نمی دانید ماهی تیلاپیا در کجا و به شکل پرورش یافته است بهتر است از مصرف این ماهی اجتناب کنید تا از خطر بیماری ها در امان باشید.

تشدید التهابات بدن

ماهی تیلاپیا دارای پروتئین زیادی می باشد. وجود پروتئین در این ماهی باعث تشدید التهاب در اندام ها می شود. کسانی که بیماری مفاصل مانند آرتریت دارند می توانند به صورت کلی از خوردن این ماهی اجتناب کنند.

مسمومیت با جیوه

تا به امروز در مورد مسمومیت جیوه چیزی شنیده اید؟ ماهی تیلاپیا باعث می شود تا جیوه در آب های آزاد و حتی استخرهای پرورشی به خود جذب شود. این امر باعث می شود تا خطر مسمومیت جیوه در مصرف این ماهی افزایش پیدا کند.