طرز تهیه مانی پلو با مرغ ریش ریش شده به روش سمنانی

طرز تهیه مانی پلو با مرغ

 

پلو ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید این بار به روش سمنانی می توانید این پلو خوشمزه را تهیه کنید. مانی پلو از ترکیب کشمش و زرشک و رشته پلویی به همراه لپه و برنج تهیه می شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید از غذای خوشمزه را با مرغ ریش ریش شده یا مرغ تکه ای برای مهمانی ها خود تهیه کنید. این غذا در کنار سالاد و سبزی میل کنید. این پلو در شهر سمنان و دامغان بسیار محبوب است. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه مانی پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ۱ تکه ترجیحا سینه
برنج۴ پیمانه
لپه۱ پیمانه
رشته پلویی۱.۵ الی ۲ پیمانه خرد شده
کشمش پلویی۱ پیمانه
زرشک۱/۴ پیمانه
پیاز۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مانی پلو با مرغ ریش ریش شده

مرحله اول: پخت مرغ

اول باید تکه های مرغ را بپزید و بهتر است برای تهیه این پلو از سینه مرغ استفاده کنید و آن را داخل قابلمه بریزید و با پیاز و نمک و فلفل سیاه و آب جوش بگذارید تا سینه مرغ پخته شودو بعد از اینکه سینه مرغ پخته شده را ریش کنید و مقداری روغن و زعفران و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید.

مرحله دوم: پخت لپه

لپه را از یکی دو ساعت قبل خیس کنید تا پف کند و نفخ آن گرفته شود و لپه را داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک و آب خیس کنید در قابلمه آب بریزید تا بجوشد بعد از اینکه جوشید برنج و لپه رو داخلش بریزید.

مرحله سوم: پخت مانی پلو

در چند دقیقه آخر رشته پلویی خرد شده را هم اضافه کنید و برنج و لپه و رشته رو بعد از پخت آبکش کنید و کف قابلمه کمی روغن بریزید و سیب زمینی لایه ای بذارید و مقداری از مخلوط برنج روش بریزید بعد مقداری گوشت و به همین ترتیب ادامه دهید، (من مقداری از مرغ رو برای تزئین نگه دارید)،در آخر یکی دو قاشق زعفران رقیق شده روی پلو بریزید و دمکنی رو بذارید و اجازه بدین دم بکشد.

مرحله چهارم: پخت مانی پلو با مرغ

کشمش ها را بشورید و نیم ساعتی داخل آب جوش بذارید تا نرم بشه بعد آبکش کنید و داخل روغن سرخ کنید، زرشک رو هم کمی داخل آب بذارید بعد آبکش کنید و تفت دهید. بعد از این که برنج دم کشید مقداری از زرشک و کشمش را با آن مخلوط کنید و در آخر مانی پلو رو توی دیس بکشید و با بقیه کشمش و زرشک و گوشت تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مانی پلو با مرغ ریش ریش

  1. می توانید سینه مرغ را تکه ای خرد کنید.
  2. می توانید از ته دیگ سیب زمینی یا لواش استفاده کنید.
  3. می توانبد آب مرغ را دور نزیزید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه