طرز تهیه پلو مخلوط گوشت و مرغ ریش ریش شده مجلسی و خوش طعم

دستور پخت پلو مخلوط گوشت و مرغ

طرز تهیه پلو مخلوط گوشت و مرغ

 

پلو مخلوط گوشت و مرغ یکی از پلو های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که می توانید از ترکیب گوشت قلقلی و سینه مرغ ریش شده تهیه کنید. اگر مقداری مرغ از شب قبل مانده و کم است و یا می خواهید یک غذای جدید تهیه کنید پلو مخلوط گوشت و مرغ را تهیه کنید و به همراه آن می توانید کمی گردو زرشک تفت دهید و روی برنج قرار دهید تا یک غذای مجلسی و درجه یک داشته باشید. برای قسمت مرغ می توانید از سینه یا ران یا پهلو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو مخلوط گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط گوشت و مرغ

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۳ عدد
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • گردو ۱/۴ پیمانه
  • برنج ۳ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت قلقلی و مرغ ریش ریش شده

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را به همراه کمی ادویه و نمک و یک پیاز چهار قاچ شده کمی زعفران داخل قابلمه بریزید و روی مواد آبجوش ریخته و بگذارید تا پخته شود. سپس مرغ را بعد از پخت ریش ریش کنید و کنار قرار دهید. آب مرغ را می توانید برای تهیه سوپ استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه باید برنج را روی حرارت قرار دهید و زمانی که نرم شد آبکش کنید و دم بگذارید و در انتها روی برنج کمی کره یا روغن بریزید. یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس مرغ ریش شده را به همراه کمی زعفران اضافه کنید و تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه گوشت قلقلی

یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوشت و ادویه ها خوب مخلوط کنید اگر مواد کمی شل بود می توانید آرد نخودچی اضافه کنید و مواد را مجدد ورز دهید. از مواد به اندازه یک گردو بردارید و داخل سینی قرار دهید. داخل تابه روغن ریخته و زمانی که داغ شد قلقلی ها را اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم: تهیه پلو مخلوط گوشت و مرغ

در ادامه باید زرشک را به همراه یک ق چای خوری شکر داخل تابه تفت دهید تا پفکی شود و بعد گردو ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید. زمانی که برنج دم کشیده کمی را با زعفران مخلوط کنید و داخل دیس بکشید و مرغ را به همراه گوشت قلقلی و مرغ و زرشک روی برنج قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو مخلوط گوشت و مرغ خوشمزه و آسان

  1. می توانید مواد را داخل پلو بریزید و با برنج دم بگذارید.
  2. به دلخواه می توانید از خلال پسته و بادام برای تزیین استفاده کنید.
  3. می توانید از ادویه پلویی برای دم کردم برنج استفاده کنید.
  4. می توانید برنج را به صورت کته دم گذاشته و داخل دیس بکشید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه