طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش لذیذ و خوش طعم مرحله به مرحله

دستور پخت استانبولی با مرغ ریش ریش

طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش شده

 

استانبولی با مرغ ریش ریش یکی از پلو های بسیار خوشمزه و راحت ما ایرانی ها می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید برای مرغ از سینه یا ران مرغ به دلخواه استفاده کنید. بعضی ها در استانبولی دوست دارند از لوبیا سبز استفاده کنند که این کامل به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. شما می توانید در تهیه این پلو از انواع سبزیجات استفاده کنید و یک پلوی خوشمزه در کنار ماست یا سالاد و ترشی سرو کنید. شما می توانید برنج را به صورت کته یا آبکش بگذارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش

  • برنح ۲ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • زعفران به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش شده در خانه

مرحله اول: پخت مرغ

ابتد برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. سپس مرغ را به همراه ادویه ها یکی از پیازها پوست کنده ۴ قاچ شده داخل قابلمه قرار دهید و روی مرغ آب جوش ریخته و بگذارید تا مرغ پخته شود. بعد از پخت سینه مرغ را آب خارج کنید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سیب زمینی و پیاز

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد از تابه خارج کنید و پیاز دیگر را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه فراوان تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

حالا باید سیب زمینی و مرغ را به تابه اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و به دلخواه در این مرحله کمی زعفران اضافه کنید. رب را افزوده و با مواد تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس گوجه فرنگی ها را رنده ریز یا پوره کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه آن کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه استانبولی با مرغ ریش ریش

در این مرحله می توانید برنج را به همراه آب به مواد اضافه کنید و یا استانبولی با مرغ ریش ریش را به صورت آبکش تهیه کنید بدین صورت که برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و زمانی که نرم شد آبکش کنید و لایه لایه مواد میانی را بین برنج ریخته و هم بزنید و استانبولی با مرغ ریش شده را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها کمی روغن روی برنج ریخته و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه استانبولی با مرغ ریش شده بدون لوبیا سبز

  1. می توانید به دلخواه به مواد لوبیا سبز و نخود فرنگی اضافه کنید.
  2. می توانید از ران یا سینه استفاده کنید.
  3. می توانید فقط از رب یا گوجه استفاده کنید.
  4. به دلخواه از کمی ادویه کاری و پلویی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه