طرز تهیه خوراک کلم پیچ [گیاهی] خوش طعم و لذیذ با نخود و سبزیجات

طرز تهیه خوراک کلم پیچ

 

خوراک کلم برگ یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و گیاهی می باشد. این خوراک فاقد گوشت است و به راحتی تهیه می شود. شما می توانید این خوراک را به همراه نان تازه سرو کنید و یا می توانید همراه با برنج سرو کنید. خوراک کلم پیچ را می توانید برای شام و نهار تهیه کنید. کلم نوعی سبزی که فواید بسیار خوبی برای بدن دارد. اما کلم برگ برای رفلاکس معده و زخم معده بسیار مناسب است. اما این خوراک به کاهش وزن بسیار کمک می کند پس می تواند یک خوراک بسیار رژیمی باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کلم برگ سفید۱ عدد
پیاز۱ عدد
نخود۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۳ عدد
جعفری خشک۱ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
آبلیموترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا نخود را از برای چند ساعت خیس کنید. تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه وک یا گود کمی روغن بریزید و پیازها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود. می توانید از پیزا داغ اماده استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن رب و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها را شسته و پوره کنید. می توانید گوجه ها را رنده ریز بزنید. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافی گوجه تبخیر شود.

مرحله سوم: پخت خوراک گیاهی

در ادامه نخود را آبکش کنید و با مواد تفت دهید. کلم برگ ها را که از قبل شسته و خرد کردید به مواد اضافه کنید و تفت داده تا سبک شود در این مرحله آبلیموترش را اضافه کنید تا بوی کلم را بگیرید و بعد چند پیمانه آب جوش روی خوراک بریزید.

مرحله چهارم: خوراک کلم

در ادامه فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در ادامه وقتی خوراک کاملا غلیظ و پخته شد باید نمک خوراک را اندازه کنید و در انتها جعفری خشک را اضافه کنید و هم بزنید تا خوراک جا افتاده شود. خوراک کلم برگ را به همراه نان تازه و ماست سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک کلم برگ با نخود و جعفری خشک

  1. جعفری را می توانید به صورت تازه نیز به مواد خوراک اضافه کنید.
  2. برای اینکه خوراک زودتر آماده شود می توانید نخود ها را از شب قبل بپزید و به خوراک اضافه کنید.
  3. افزودن فلفل دلمه اختیاری بوده و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک کلم پیچ [گیاهی] خوش طعم و لذیذ با نخود و سبزیجات
4 (80%) 3 votes