طرز تهیه کوفته ریزه با سس کشک لذیذ و خوشمزه با طعم متفاوت و عالی

دستور پخت کوفته ریزه با سس کشک

کوفته ریزه با سس کشک

 

کوفته ریزه با سس کشک یکی از کوفته های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را تهیه کنید. حتما این کوفته بی نظیر را با کشک تهیه کنید و به دلخواه می توانید از خلال پسته برای تزیین این غذا استفاده کنید. این کوفته ریزه با سس کشک طعم بسیار متفاوت و جدیدی دارد و می توانید با پلو زعفرانی به راحتی میل کنید. می توانید از کشک پاستوریزه استفاده کنید و یا اگر از کشک باز یا محلی استفاده می کنید حتما بجوشانید و بعد مصرف کنید. این غذا برای روز های که دوست دارید یک نهار یا شام متفاوت تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته ریزه با سس کشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته ریزه با سس کشک

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • کشک ۳ ق غذا خوری
  • پسته به مقدار لازم
  • پودر پسته ۱/۴ پیمانه
  • آرد نخودچی ۲ ق غذا خوری
  • عصاره مرغ یا گوشت ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته ریزه با سس کشک خوشمزه و لذیذ

مرحله اول: آماده سازی کوفته

یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سپس داخل یک کاسه به همراه گوشت چرخ کرده و ادویه ها و آرد نخودچی خوب مواد را هم بزنید و بعد دستکش انداخته و خوب ورز دهید تا گوشت منسجم شود و حالا از مواد بردارید و به صورت یک اندازه قلقلی کنید و داخل یک سینی قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال زمان دهید تا گوشت مسنجم شود.

مرحله دوم: سرخ کردن گوشت قلقلی

در ادامه باید داخل تابه کمی روغن ریخته و گوشت قلقلی ها را داخل تابه قرار دهید و سرخ کنید و زمانی که خودش را گرفته تابه را تکان دهید تا خوب سرخ یکدست شود و زمانی که سرخ شد از تابه خارج کنید. یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بریزید.

مرحله سوم: پخت سس مخصوص

در ادامه پیاز ها را به همراه کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد پودر پسته را که از قبل داخل غذاساز یا میکسر پودر کردید اضافه کنید و حالا کمی تفت دهید تا بوی خامی پسته از بین برود. یک عصاره مرغ یا گوشت را داخل آب ولرم حل کنید و به مواد اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید تا روغن بی اندازد.

مرحله چهارم: تهیه کوفته ریزه با سس کشک

بعد از ۱۰ دقیقه که روغن انداخت باید کوفته ها را اضافه کنید و برای نیم ساعت دیگر زمان دهید تا سس غلیظ شود و در انتها کشک را با کمی آب یا همان آبی که گوشت قلقلی در حال پخت است رقیق کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوفته ریزه با سس کشک خوشمزه و جدید

  1. برای تزیین می توانید از خلال پسته استفاده کنید.
  2. می توانید از آب مرغ یا آب گوشت بجای عصاره استفاده کنید.
  3. نمک را در انتها و بعد از افزودن کشک چک کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه