طرز تهیه نخود پلو با مرغ ریش ریش، غذای ترکیه ای خوشمزه و آسان

طرز تهیه نخود پلو

یکی از غذاهای معروف ترکی می باشد که در شهر ترکیه محبوببت بسیاری دارد، این غذای خوشمزه در اصل با مرغ ریش ریش شده طبخ می شود ولی نخود پلو را با گوشت خورشتی یا چرخ کرده و یا ساده نیز می توان تهیه کنید، سعی کنید برای تهیه این پلو خوشمزه نخود را شب قبل خیس کنید و چند بار آبش را عوض کنید تا نفخ آن از بین برود. ما قبلا در پارسی دی به شما ماش پلو را آموزش دادیم و امروز یکی از خوشمزه ترین غذا های ترکی نخود پلو با مرغ ریش ریش را به شما یاد می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نخود۱/۵ پیمانه
برنج۳ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و برگ بومقدار لازم

طرز تهیه نخود پلو

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا مرغ را با پیاز و برگ بو فلفل سیاه و نمک داخل قابلمه ریخته و مقداری رو آن آب می ریزیم و روی حرارت گذاشته تا مرغ پخته شود سپس مرغ را ریش ریش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم : پخت نخود

نخود را که از شب قبل خیس کرده و چند بار آبش را عوض کردیم داخل قابلمه می ریزیم و کمی نمک اضافه می کنیم و می گذاریم تا پخته شود ( می توانید از زودپز و یا کنسرو نخود حاضری برای سریع تر شدن مراحل پخت استفاده کنید).

مرحله سوم : دم گذاشتن برنج

برنج را با مقداری آب و نمک از قبل خیس کنید روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد در همین حین نخود ها را به برنج اضافه و مخلوط می کنیم سپس آبکش کرده و ته قابلمه کره ریخته و ته دیگ مورد نظر می گذاریم و نخود پلو را بمدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه دم می گذاریم سپس در ظرف سرو کشیده  و کنارش مرغ ها ریش ریش شده را اضافه می کنیم . نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نخود پلو

  1. وقتی برنج در حال جوشیدن است مقداری آب مرغ را داخلش ریخته زیرا مزه و عطر بی نظیری به این غذا می دهد.
  2. اگر زمان کافی برای خیس کردن برنج نداشتید آن را با آب گرم خیس کنید.
  3. نخود پلو را می توانید به صورت کته نیز تهیه کنید.
  4. در آخر مقداری فلفل سیاه روی غذا بپاشید.

همچنین ببینید

طرز تهیه نخود پلو با مرغ ریش ریش، غذای ترکیه ای خوشمزه و آسان
4 (79%) 20 votes