طرز تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش و سیب زمینی لذیذ و راحت و خوش طعم

دستور پخت ماکارونی با مرغ ریش ریش

طرز تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش

 

ماکارونی با مرغ ریش ریش یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ماکارونی به سبک ایرانی می باشد که شما می توانید به راحتی با مرغ ریش ریش شده تهیه کنید. شما می توانید مرغ را به صورت گریل شده یا ریش ریش آماده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. این روش پخت برای ما ایرانی ها می باشد که ماکارونی را به همراه مواد میانی دم می گذاریم. شما می توانید از انواع ماکارونی های فرمی دلخواه برای تهیه این غذا استفاده کنید و یک غذای عالی و لذیذ به همراه ته دیگ سیب زمینی آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • ماکارونی ۱ بسته
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، آویشن، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش شده و هویج

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید و به همراه مرغ تفت دهید تا سبک شود و مرغ کمی تغییر رنگ دهد و در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب ریخته و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت مرغ را از مواد خارج کنید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و هویج

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن مایع تفت دهید تا سبک شود و بعد هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا هویج ها کمی نرم شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه رب گوجه فرنگی و ادویه های گفته شده و نمک به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و عطر ادویه ها بلند شود. مواد میانی ماکارونی آماده شده است و باید ماکارونی را بپزید.

مرحله چهارم: پخت ماکارونی با مرغ ریش ریش

در ادامه یک قابلمه را پر آب کنید و به آن نمک و روغن مایع اضافه کنید و بگذارید تا بجوش بیاید در همین حین سیب زمینی ها را پوست بگیرید و ورقه ی خرد کنید. ماکارونی را طبق بسته بندی روی آن بپزید و آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی را قرار دهید و مقداری از مواد مرغی و ماکارونی را به صورت لایه ی بریزید و به مدت ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود و بخار کند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش شده با هویج و ته دیگ سیب زمینی

  1. می توانید از فلفل دلمه و ذرت یا نخودفرنگی استفاده کنید.
  2. از هر نوع ماکارونی فرمی که دوست دارید استفاده می کنید.
  3. می توانید از ترکیب ران و سینه مرغ استفاده کنید و ریش ریش کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه