طرز تهیه خوراک کوفته ریزه یا کوفته قلقلی خوشمزه و آسان با سبزیجات

طرز تهیه خوراک کوفته ریزه

 

خوراک کوفته قلقلی یکی از خوراک های بسیار راحت و خوشمزه می باشد برای روزهایی که زمان زیادی ندارید و یا به دنبال تهیه یک غذای خوشمزه می باشید. شما می توانید خوراک کوفته ریزه را به عنوان وعده اصلی به همراه نان و پلو میل کنید و به دلخواه می توانید انواع سبزیجات را در آن استفاده کنید. همان طور که از نام این غذا پیداست شما ابتدا باید کوفته ریزه تهیه کنید سپس به سراغ تهیه خوراک بروید یکی از راه های وا نرفتن کوفته ورز دادن و منسجم کردن و استراحت دادن به مایه کوفته قلقلی می باشد. امروز در پارسی دی خوراک کوفته ریزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
هویج۳ عدد
نخود فرنگی۱ پیمانه
سیب زمینی۳ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۲ عدد
رب۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
آب نارنج یا آب لیموترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کوفته ریزه یا کوفته قلقلی

مرحله اول: تهیه کوفته ریزه

ابتدا یکی از پیازها را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید تا باعث وا رفتن کوفته نشود سپس داخل کاسه بریزید و به همراه گوشت و ادویه نمک خوب ورز دهید تا منسجم شود سپس برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز دیگر را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود سپس هویج ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: پخت هویج و نخود

در ادامه رب را به تابه پیاز اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود سپس هویج خرد شده و را به همراه نخودفرنگی اضافه کنید و ۱.۵ پیمانه آب بریزید و اجازه دهید تا هویج ها و نخود نرم شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوفته ریزه

در ادامه گوشت را از یخچال خارج کنید و با به اندازه کوچکی بردارید و در دست گرد کنید و داخل تابه که از قبل روغن ریختید و داغ شده است سرخ کنید سپس به همراه سیب زمینی پوست گرفته شده و مکعبی شده و فلفل دلمه خرد شده به تابه هویج و نخود اضافه کنید.

مرحله پنجم: پخت خوراک کوفته ریزه

در ادامه اجازه دهید سس خوراک غلیظ شود و مزه ها به خورد هم برود در انتها نمک خوراک را اندازه کنید و به دلخواه کمی آب نارنج یا آب لیموترش تازه بریزید و ۵ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید سپس به همراه پلو یا نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک کوفته قلقلی یا ریزه

  1. می توانید بجای آبلیموترش از چند عدد غوره یا آلوچه استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه کمی قارچ نیز اضافه کنید.
  3. سیر قابل حذف است.
  4. از چند عدد پوره گوجه فرنگی یا گوجه خشک نیز برای خوشمزه تر شدن این خوراک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه