طرز تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده خوشمزه و راحت برای سرماخوردگی و کرونا

دستور پخت سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده

سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده

 

سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه یک سوپ خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی با گوشت قلقلی در خانه تهیه کنید. این سوپ بیشتر در کشور ترکیه تهیه می شود و به سوپ ترکی نیز معروف است ولی به ذائقه ما بسیار هماهنگ است و برای سرماخوردگی و کرونا گزینه خوبی می باشد. این سوپ با نخود تهیه می شود همان طور که می دانید نخود یکی از حبوبات بسیار مقوی است و گرفتگی صدا و رفع گلو درد یکی از گزینه بسیار خوب می باشد. شما می توانید سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده را با عصاره آب قلم یا گوشت یا مرغ تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • آرد سوخاری ۱.۵ ق غذا خوری
  • نعنا خشک به دلح.تخ ۱ ق غذا خوری
  •  نخود پخته ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • کره و روغن به مقدار لازم
  • رشته ورمیشل ۱ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زیره به مقدار لازم

طرز تهبه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده خوشمزه و ساده برای سرما خوردگی

مرحله اول : اماده سازی نخود

ابتدا باید نخود را از ۱۲ ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود، اگر زمان زیادی برای خیس کردن نخود ندارید می توانید ۴ ساعت آن را خیس کنید و یک خیار را از وسط به دو نیم کنید و روی نخود قرار دهید و چندین بار آب آن را تعویض کنید و بعد به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و برای تسریع در کار ها می توانید از زودپز استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه کوفته قلقلی

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه سیر رنده شده و گوشت چرخ کرده و آرد سوخاری و ادویه های و نمک خوب مخلوط و ورز دهید تا مواد منسجم شود، از مواد به اندازه گلوله های کوچک بردارید و گرد کنید و به دلخواه برای انسجام بیشتر نیم ساعت در یخچال استراحت دهید و به همراه کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی کره و روغن داخل قابلمه تفت دهید تا سبک شود، رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و روی مواد آب جوش به اندازه ۴ پیمانه بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و قل قل بزند.

مرحله چهارم: تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده

سوپ زمانی که جوشید باید نخود پخته شده را به همراه رشته ورمیشل اضافه کنید و به دلخواه کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و بگذارید تا رشته ها نرم شوند، در انتها وقتی که سوپ در حال غلیظ شدن است باید گوشت قلقلی ها را اضافه کنید و به دلخواه کمی نعنا خشک بزنید و بعد از غلیظ شدن سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده ساده و لذیذ با نخود

  1. می توانید برای غلظت بیشتر سوپ ۱ ق غذا خوری آرد را با پیاز تفت دهید.
  2. می توانید بجای آب از عصاره های مختلف استفاده کنید.
  3. افزودن نعنا دلخواه است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده خوشمزه و راحت برای سرماخوردگی و کرونا
3.4 (68%) 5 votes