طرز تهیه ترشی لبو و گل کلم خوشمزه و خوشرنگ مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی گل کلم با لبو

 

یکی از انواع ترشی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در فصل پاییز همزمان با رسیدن گل کلم و لبو این ترشی را تهیه کنید اما مواد این ترشی و صیفی جات یا سبزیجاتی که در آن استفاده شده را به راحتی می توانید تغییر دهید. این ترشی بسیار خوش رنگ است. اما شاید ترشی ها به صورت بسته بندی و آماده وجود داشته باشد ولی تهیه آن در منزل هم مقرون به صرفه و هم سالم تر می باشد اما شاید برای شما جالب باشد که خوردن ترشی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا سبزیجات پخته نمی شوند و بیشتر به صورت خام داخل ترشی ریخته می شوند و باعث می شود خواص سبزیجات از بین نرود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی لبو و گل کلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

هویج۲ عدد
گل کلم کوچک۱ عدد
لبو۲ عدد
کرفس۱ دسته کوچک
سیر۴ حبه
سبزی معطر ترشیبه مقدار لازم
سرکه سفیدبه مقدار لازم
آب و نمکبه مقدار لازم
فلفل تند۱ عدد
نخودبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لبو و گل کلم

مرحله اول: آماده سازی مواد ترشی

ابتدا لبو ها را با پوست بگذارید تا کمی نیم پز و نرم شود تا بتوانید به راحتی برش بزنید بعد از پخت پوست لبو را جدا کنید و با کاتر دلخواه یا قالب آن را برش بزنید سپس در ادامه گل کلم را خرد کنید و خوب بشورید سپس روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

در ادامه هویج را پوست بگیرید و با کاتر دلخواه یا حلقه ای برش بزنید، ساقه کرفس را به اندازه دلخواه خرد کنید و بعد سبزی کرفس را نیز شسته و روی دستمال قرار دهید تا خشک شود سپس سبزی معطر را بشورید و خرد کنید نیازی نیست خیلی ساقه و برگ آن را بگیرید سپس سیرها را پوست بگیرید و حلقه ای برش بزنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک لگن بزرگ گل کلم های خرد شده را به همراه لبو و هویج و کرفس خرد شده بریزید و هم بزنید سپس سیرها را اضافه کنید شما می توانید ۲ عدد از سیرها را له یا رنده ریز بزنید تا عطر آن بیشتر خارج شود فلفل تند را نیز شسته و خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی لبو و گل کلم

داخل شیشه های تمیز و استریل شده مقداری از مواد ترشی را ریخته و روی آن ۲ عدد نخود و سبزی کرفس و سبزی معطر قرار دهید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا شیشه پر شود و بعد در ادامه تا نصف شیشه سرکه سفید بریزید و مخلوط آب و نمک را اضافه کنید از قبل باید مقداری آب را بجوشانید و به آن به مقدار دلخواه نمک بزنید سپس شیشه را پر کنید و در انتها روی آن چند عدد نخود به همراه سبزی معطر قرار دهید ترشی را برای ۱ الی ۲ روز در دمای محیط قرار دهید و بعد در یخچال یا جای خنک بگذارید این ترشی بعد از ۱۰ روز آماده می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی لبو و گل کلم

  1. افزودن نخود باعث می شود ترشی تردتری داشته باشید.
  2. می توانید از سرکه خانگی نیز استفاده کنید.
  3. بنا به ذائقه خود مقدار فلفل را تغییر دهید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه