طرز تهیه کیک هندوانه ای ساده تابه ای بدون فر و خامه برای شب یلدا

طرز تهیه کیک هندوانه ای

یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار آسان است و مناسب شب یلدا می باشد و شما می توانید بدون فر و در تابه یا در فر نیز این کیک جذاب خوشگل را تهیه کنید. برای رنگ کردن کیک هندوانه ای می توانید از رنگ های خوراکی یا کمی لبو یا اسفناج استفاده کنید و این کیک ساده را تهیه کنید و در شب یلدا که طولانی ترین شب سال است کنار خانواده میل کنید. اما برای قسمت هسته های هندوانه می توانید خودتان شکلات را ذوب کنید و روی کاغذ روغنی به شکل اشک دربیاورید و یا می توانید از شکلات های اشک آماده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هندوانه ای تابه ای و بدون فر و خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر۲/۳ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
رنگ ژله ای خوراکی قرمز و سبزبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک هندوانه ای

1مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع کار تمام مواد کیک را از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود. اما گر می خواهید از فر استفاده کنید فر را روشن کنید تا گرم شود و اگر از تابه می خواهید استفاده کنید تابه را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بی اندازید و بعد تابه را روی شعله پخش کن با حرارت بسیار کم قرار دهید تا تابه گرم شود حرارت باید کم باشد مثل زمانی که برنج دم می کنید.

2مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه بریزید و به همراه وانیل و شکر به مدت ۵ الی ۶ دقیقه با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ ها حجیم و کرمی رنگ شود اگر همزن ندارید می توایند با همزن دستی خوب هم بزنید و در ادامه شیر و روغن اضافه کنید.

3مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید حالا باید مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید در انتها به مدت ۳۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید تا گلوله های آرد باز شود حالا باید مواد را داخل دو تا کاسه به دو قسمت کاملا مساوی تقسیم کنید. به یک قسمت رنگ قرمز ژله ای اضافه کنید و هم بزنید. نصف دیگر مواد را مجدد تقسیم کنید، به اینصورت که رنگ سبز ۲ برابر رنگ سفید باشد پس ۲/۳ مواد را جدا کنید و بهش رنگ سبز بزنید و ۱/۳ مواد سفید یا همان بی رنگ بماند سپس برای ریختن مواد کیک داخل قالب یا تابه اول مواد سبز را در مرکز تابه بریزید، سپس مواد بی رنگ را روی لایه ی سبز و در مرکز تابه بریزید، و در آخر مواد قرمز را روی مواد بی رنگ بریزید دقت کنید حتما مواد را در مرکز تابه بریزید تا یکنواخت پخش شود.

طرز تهیه کیک هندوانه ی

4مرحله چهارم: پخت کیک هندوانه ای خانگی در تابه

در ادامه تابه را اصلا تکان ندهید و به آرامی روی شعله پخش کن قرار دهید حالا در تابه را دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت روی حرارت خیلی کم بگذارید تا کیک پخته شود می توانید با خلال دندان از وسط کیک آن را تست کنید وقتی پخت روی دیس برگردانید و و با شکلات اشکی آن را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک هندوانه ای در تابه

  1. از رنگ ژله ای برای رنگ کردن استفاده کنید.
  2. بهتر است این کیک را داخل تابه درست کنید در فر رنگ ها کمی تیره تر می شوند.
  3. برای ریختن مواد کیک از شیرجوش استفاده کنید تا منظم و یکدست داخل تابه ریخته شود.

همچنین ببینید 

از
50
دیدگاه