طرز تهیه کوکو ورمیشل پنیری ساده و خوشمزه بدون گوشت برای شام

دستور پخت کوکو ورمیشل

طرز تهیه کوکو ورمیشل

 

کوکو ورمیشل یکی از کوکو های بسیار خوشمزه و راحت و فاقد گوشت می باشد که شما می توانید به راحتی با رشته ورمیشل تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ی دارد. با افزودن کمی پنیر می توانید طعم و مزه این کوکو را بی نظیر کنید. میزان مواد را می توانید به دلخواه تغییر دهید. کوکو ورمیشل از دسته های کوکو بسیار مقرون به صرفه و ارزان می باشد که نیازی به گوشت و یا مرغ ندارد. کوکو ورمیشل به قدری راحت است که زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست و شما می توانید مواد میانی را به دلخواه خود تغییر دهید. اگر دوست دارید می توانید مواد گوشت چرخ کرده را آماده کنید و بین کوکو بریزید و یا به صورت ساده و گیاهی تهیه کنید. این کوکو برای وقت های که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید یا برای دانشجو گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو ورمیشل را به شما آمورش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو ورمیشل بدون گوشت

  • ورمیشل ۲ پیمانه
  • نمک ۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ۱ پیمانه
  • جعفری ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو ورمیشل خوشمزه و راحت با پنیر پیتزا

مرحله اول: جوشاندن ورمیشل

داخل یک قابلمه آب بریزید و صبر کنید به جوش بیاید. بعد از جوش آمدن باید ۲ ق غذا خوری نمک اضافه کنید و هم بزنید تا نمک حل شود. ورمیشل خرد شده را به آب در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید و برای ۵ دقیقه زمان دهید تا رشته های سوپی نرم شوند.

مرحله دوم: آبکش کردن

بعد از گذشت ۵ دقیقه باید ورمیشل را آبکش کنید و دخل یک کاسه بریزید و به آن ادویه های گفته شده را اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به ورمیشل افزوده و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو ورمیشل

در ادامه پنیر پیتزا رنده شده را به مواد اضافه کنید و بعد جعفری را که از قبل پاک کردید و ساطوری ریز خرد کردید داخل یک کاسه باهم ترکیب می کنید. تابه را به همراه کمی روغن روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا کامل داغ شود و بهتر است از تابه نچسب استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکو ورمیشل

نصف مواد ورمیشل را کف تابه بریزید و سطح آن را صاف کنید و بعد پنیر و جعفری روی سطح ورمیشل بریزید و بعد مابقی مواد کوکو را روی پنیر و جعفری بریزید و سطح آن را صاف و کاملا یکدست کنید به طوری که پنیر اصلا مشخص نباشد. درب تابه برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا کوکو خوب پخته و طلایی شود، سپس به کمک کفگیر برگردانید تا طرف کوکو نیز سرخ و طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو ورمیشل خوشمزه و کم خرج و ساده

  1. می توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید.
  2. طعم این کوکو بی نظیر است و می توانید در کنار انواع سس ها سرو کنید.
  3. می توانید به دلخواه از سبزیجات مختلف استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکو ورمیشل پنیری ساده و خوشمزه بدون گوشت برای شام
5 (100%) 2 votes