طرز تهیه کاچی با شیره انگور مقوی و مجلسی همراه با گردو

طرز تهیه کاچی با شیره انگور

 

یکی از دسرهای سنتی ایرانی می باشد که فوق العاده مقوی و خوشمزه می باشد که برای تقویت عضلات بدن می باشد و بسیار ساده است این دسر خوشمزه که قرار است با شیره انگور تهیه شود و خواص آن را چندین برابر کند برای کسانی که تازه زایمان کردند و فارق شدند بسیار مناسب است زیرا باعث تقویت استخوان ها می شوند تا ضعف نکنند اما برای کسانی که دچار کم خونی هستند نیز مناسب است و انرژی زا نیز می باشد اما دقت کنید کالری کاچی بالا می باشد و به همین دلیل کسانی که در رژیم غذایی هستند باید در خوردن آن زیاده روی نکنند. اما کاچی که دسرهای بسیار قدیمی ایرانی ها می باشد و بیشتر از کرمان نشات می گیرد بسیار ساده است و به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاچی با شیره انگور با گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱ پیمانه و ۲ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
شیره انگور۱/۲ پیمانه
عرق هل۱/۲ پیمانه
روغن جامد یا کره۱۵۰ گرم
روغن مایع۳ ق غذا خوری
پودر هلنوک ق چای خوری
پودر دارچیننوک ق چای خوری
گردو چرخ شده۳ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
آب۵ الی ۶ پیمانه
پودر پسته و بادامبه مقدار لازم

طرز تهیه کاچی با شیره انگور

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر کمی حل شود سپس روی حرارت قرار دهید و هم زده تا دانه شکر ذوب شود سپس در ادامه گلاب و عرق هل را به همراه کمی زعفران دم کرده و پودر هل سابیده شده اضافه کنید و زمانی که چند جوش خورد از روی حرارت بردارید و شیره انگور را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه داخل یک قابلمه آرد را الک کنید و روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود شما می توانید از هر نوع آردی که دوست دارید استفاده کنید ولی آرد شیرینی پزی رنگ روشنی به کاچی شما خواهد داد بعد از ۱۰ دقیقه تفت دادن آرد آن را الک کنید و مجدد به تابه برگردانید.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه به آرد روغن جامد یا کره را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا روغن یا کره ذوب شود و در ادامه روغن مایع و کمی پودر دارچین و گردوی چرخ شده را اضافه کنید افزودن گردو در این مرحله اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید.

مرحله چهارم: تهیه کاچی با شیره انگور

در ادامه باید شربت تهیه شده را طی دو مرحله به مواد فوق اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید تا خودش را بگیرد و همان طور که داغ است داخل کاسه ریخته و با انواع مغزها تزئین کنید و این دسر را گرم میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کاچی با شیره انگور

  1. می توانید شکر را حذف کنید و فقط از شیره استفاده کنید.
  2. وقتی شربت را اضافه می کنید حواستان باشد روی دست نریزید چون خیلی داغ است و امکان سوختن آن زیاد است.
  3. شربت نیازی به غلیظ شدن ندارد همین که شکر حل شود کافی می باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کاچی با شیره انگور مقوی و مجلسی همراه با گردو
3.3 (66.67%) 12 votes