طرز تهیه آبگوشت بامیه ساده، خوشمزه و پرخاصیت مرحله به مرحله

دستور پخت آبگوشت بامیه

طرز تهیه آبگوشت بامیه

 

آبگوشت بامیه یکی از انواع آبگوشت های سنتی ایرانی می باشد که با بامیه تهیه می شود این آبگوشت همانند دیگر آبگوشت ها با گوشت یا ماهیچه تهیه می شود و بسیار ساده و مقوی است و با نان تازه تیلت می شود. آبگوشت بامیه را می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید ولی بهتر است آبگوشت را در وعده نهار میل کنید زیرا کمی سنگین و دیر هضم تر می باشد و برای شام آبگوشت غذای مناسبی نیست. این آبگوشت به واسطه داشتن بامیه بسیار مقوی است زیرا بامیه بمب خاصیت می باشد و برای دفع سموم بدن، تقویت کننده مغز و کمک به سیستم ایمنی بدن و … مفید می باشد شما می توانید بامیه را در برنامه هفتگی خود و بین غذاهای خود جای دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آبگوشت بامیه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت بامیه

  • گوشت یا ماهیچه ۳۵۰ گرم
  • بامیه ۱۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • لیموعمانی ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت بامیه

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه این آبگوشت اصلا نیازی به حبوبات خاصی ندارید و فقط باید بامیه ها را از قبل بشورید و کلاهک آن را برش بزنید به طوری که مایع لزج آن خارج نشود شما می توانید از بامیه با هر سایزی برای تهیه این آبگوشت استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش بزنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را اضافه کنید و در ادامه گوشت مورد نظر را افزوده و به همراه پیاز تفت دهید تا کمی گوشت سرخ شود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه رب را اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس چند لیوان آبجوش روی گوشت ریخته و بگذارید با حرارت کم آبگوشت بامیه پخته شود. حتما باید آبجوش بریزید ریختن آب سرد روی گوشت باعث دیر پز شدن آن می شود.

مرحله چهارم: تهیه آبگوشت بامیه

در ادامه گوجه فرنگی را برش بزنید می توانید گوجه ها را به صورت حلقه شده استفاده کنید یا رنده کنید و داخل تابه کمی تفت دهید سپس بامیه ها را تمیز شده نیز اضافه کنید و بعد لیموعمانی که از قبل خیس کرده و هسته آن را خارج کردید اضافه کنید و بعد از پخت و جا افتادن همه مواد نمک آن را اندازه کنید و با نان تازه سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه آبگوشت بامیه

  1. آبگوشت بامیه بیشتر در دزفول و ایلام تهیه می شود.
  2. افزودن لیموعمانی اختیاری می باشد و می توانید از رب لیمو نیز استفاده کنید.
  3. آبگوشت بامیه باید همانند دیگر آبگوشت ها با حرارت کم پخته و جا افتاده شود.
  4. بعد از پخت آب گوشت را جدا با نان تیلیت کنید و گوشت را با بامیه جدا سرو کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه آبگوشت بامیه ساده، خوشمزه و پرخاصیت مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes