طرز تهیه سوپ نخود فرنگی و آویشن خوشمزه، مقوی و آسان

طرز تهیه سوپ نخودفرنگی و آویشن

 

یکی از سوپ های خوشمزه با طعم و مزه های جدیدی در انواع سوپ می باشد که بسیار مقوی و مفید است. این سوپ خوش رنگ و طرز تهیه آسانی دارد و شما به راحتی و در زمان کم این سوپ را درست کنید. بیشتر خانواده ها در زمستان و پاییز سراغ سوپ ها مختلف می روند تا هم از خواص آن بهره ببرند هم با خوردن سوپ داغ از سرمای زمستان دور شوند. سوپ ها جزء پیش غذاها می باشند و شما می توانید در کنار غذاهای خود سوپ نخود فرنگی و آویشن را تهیه کنید و لذت ببرید و از خواص خوب این سوپ بی بهره نمانید. شما می توانید در فصل نخود فرنگی آن را گرفته و بخارپز کنید و به صورت فریزر داشته باشید یا می توانید به صورت منجمد از فروشگاه تهیه کنید و برای این سوپ اگر آویشن تازه در دسترس نداشید اصلا نگران نباشید می توانید از آویشن خشک نیز استفاده کنید. اما خواص مهم نخود فرنگی عبارت از کالری کم و کنترل وزن، جلوگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از سرطان معده، تقویت سیستم ایمنی بدن است و در کنار این همه خواص آویشن نیز دارای خواصی از جمله سرشار از ویتامین K و آهن و منگنز و برای سلامت قلب و کنترل فشار خون بسیار موثر است. امروز در پارسی دی سوپ نخود فرنگی و آویشن را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
ساقه کرفس۵ عدد
سیر۲ حبه
آویشن تازه یا خشک۱ ق چای خوری
نخود فرنگی۶ لیوان
آب۱/۲ پیمانه
آب مرغ۴ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی و آویشن

مرحله اول : اماده سازی نخود و کرفس

نخود فرنگی را اگر به صورت تازه تهیه کردید آنها را ۵ دقیقه بخارپز کنید و اگر از نخود فرنگی به صورت آماده استفاده می کنید نیاز به این کار نیست، ساقه کرفس را شسته و خرد کنید و کنار گذاشته.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز و کرفس

ابتدا داخل قابلمه مورد نظر کره و روغن زیتون بکر را ریخته تا ذوب شود سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید تا کمی سبک شود سپس کرفس را اضافه کرده و بمدت ۵ الی ۶ دقیقه خوب تفت دهید سپس سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه آویشن تازه یا خشک را افزوده هم زده تا کاملا معطر شود و بوی آویشن و سیر خارج شود.

مرحله سوم : افزودن نخود فرنگی

نخود فرنگی را به همراه آب و آب مرغ افزوده و حرارت را ابتدا زیاد کنید سپس وقتی به جوش افتاد روی شعله ملایم تنظیم کنید تا تمام مواد خوب پخته شوند.

مرحله چهارم : میکس کردن سوپ نخود فرنگی و آویشن

وقتی سوپ پخت و کمی آب آن تبخیر شده تمام مواد را به همراه نمک و فلفل سیاه داخل میکسر یا غذاساز ریخته تا کاملا پوره و یکدست شوند سپس مجدد به قابلمه برگردانید و چند تا جوش بخورد و به غلظت برسد.

مرحله آخر

سوپ نخود فرنگی و آویشن ما حاضر است آن را در ظرف کشیده و با نخود فرنگی و یا روغن زیتون و یا خامه تزئین کنید و داغ داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت سوپ نخود فرنگی و آویشن

  1. می توانید به جای آب مرغ از عصاره مرغ استفاده کنید فقط دقت کنید چون عصاره خود حاوی نمک هستند کمتر به سوپ نخود فرنگی نمک بزنید.
  2. می توانید در انتها پخت کمی آبغوره یا آبلیمو به سوپ نخود فرنگی و آویشن اضافه کنید.
  3. سوپ نخود فرنگی و آویشن را می توانید تا ۴ روز داخل یخچال نگهداری کنید.
  4. از هر نوع سبزیجات دیگر مانند تره فرنگی یا اسفناج بجای کرفس استفاده کنید.
  5. می توانید برای لعاب بیشتر سوپ از ۱ عدد سیب زمینی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه